Veelgestelde vragen over onze winkels
Snel zelf regelen
Veelgestelde vragen
Nee, je kan helaas niet bellen of mailen met de winkels. Kan je tussen de veelgestelde vragen geen antwoord vinden op je vraag? Onze medewerkers zijn dag telefonisch bereikbaar voor al je vragen. Je bent natuurlijk ook altijd welkom in één van onze winkels.
Alle winkelinformatie vind je terug op deze pagina.
Op de productpagina van het betreffende product kun je zien in welke winkel het op voorraad is.
Je kunt een product reserveren in de winkel door online een bestelling te plaatsen en bij bezorgopties te kiezen voor 'Ophalen in de winkel'.
Maandag t/m vrijdag van 08:00-20:00 uur, zaterdag van 09:00-20:00 uur en op zondag van 10:00-19:00 uur. Je kunt ook altijd contact opnemen via ons contactformulier.
Ja, je kunt een product online reserveren door tijdens het bestellen te kiezen voor ophalen in de winkel.
- Is het product op voorraad in jouw dichtstbijzijnde winkel? Dan kan je het vandaag nog komen ophalen.
- Is het product nog niet op voorraad in de winkel? Dan kan je het reserveren om de volgende dag op te halen.
- Je betaalt je bestelling vooraf of bij het ophalen in de winkel.
Ja, in onze winkels kan je contant betalen. Reserveer een product online en kies voor ‘betalen in de winkel’ of kom langs om je bestelling te plaatsen.
Ja, dat kan. Neem je product mee naar één van onze winkels. Weet je nog niet voor welk product je het wil ruilen? Onze specialisten helpen je met plezier een product te vinden dat beter bij je past. Je hoeft je product niet aan te melden via de website, maar het is wel goed om je ordernummer bij de hand te hebben.
Weet je al voor welk product je het wilt omruilen?
- Bestel je nieuwe product om 'm te reserveren.
- Geef tijdens het afronden van je bestelling aan dat je jouw product op wilt halen in de winkel. Je hoeft dan nog niet te betalen.
- In de meeste gevallen kun je je nieuwe product dezelfde of de volgende dag al ophalen. We laten je dan wat weten zodra het product voor je klaarligt.
Dan storten we het overige bedrag terug op je rekening. Contant geld terugkrijgen is alleen mogelijk als je het product contant hebt betaald. We betalen een bedrag tot €50 contant terug.
Dan kan je het overige bedrag bijbetalen.
Ja, je kunt je product in één van onze winkels afgeven. Dat heeft een aantal voordelen:
- Je hoeft je retour niet van tevoren aan te melden en je hoeft je retourlabel niet te printen
- We kunnen je helpen met het vinden van een vervangend product. Vaak hebben we 'm ook meteen op voorraad.
- Zijn de 30 dagen voorbij? Dan helpen we je met vaststellen of je defect onder de garantie valt.
- Als we je product opsturen voor reparatie, gaat dat sneller via de winkel dan via de post.
Goed om te weten: Heb je contant betaald? Bij retourneren in onze winkel betalen we een bedrag tot €50 contant terug. Is het bedrag boven de €50 of niet contant betaald? Dan storten we het bedrag terug op je rekening.
Winkelbezoek
Nee, je kan helaas niet bellen of mailen met de winkels. Kan je tussen de veelgestelde vragen geen antwoord vinden op je vraag? Onze medewerkers zijn dag telefonisch bereikbaar voor al je vragen. Je bent natuurlijk ook altijd welkom in één van onze winkels.
Ja, in onze winkels kan je contant betalen. Reserveer een product online en kies voor ‘betalen in de winkel’ of kom langs om je bestelling te plaatsen.
Je kunt kiezen uit 55 MediaMarkt winkels door heel Nederland! Selecteer de juiste provincie, kies jouw MediaMarkt en ga direct naar de juiste pagina. Alle winkelinformatie vind je terug op deze pagina.
Ophalen in onze winkels
Ja, je kunt een product online reserveren door tijdens het bestellen te kiezen voor ophalen in de winkel.
- Is het product op voorraad in jouw dichtstbijzijnde winkel? Dan kan je het vandaag nog komen ophalen.
- Is het product nog niet op voorraad in de winkel? Dan kan je het reserveren om de volgende dag op te halen.
- Je betaalt je bestelling vooraf of bij het ophalen in de winkel.
Je kunt jouw bestelling ophalen zodra je van ons de volgende e-mail krijgt: ‘Jouw bestelling ligt klaar’. Laat deze e-mail zien zodra je in de winkel bent, zodat we jouw bestelling snel kunnen vinden. Het is niet nodig om hiervoor een afspraak te maken.
Wanneer de waarde van jouw bestelling hoger is dan € 250,-, dien je bij het ophalen het volgende mee te nemen:
- QR-code (geen printscreen)
- Email: te vinden de bevestigingsmail met de titel “Jouw bestelling ligt klaar”, of in de MediaMarkt-app: In de sectie “mijn account” vind je het menu “Mijn ophaalcodes”
- Identiteitsbewijs of rijbewijs: een geldig en origineel legitimatiebewijs (geen kopie). De naam op het legitimatiebewijs moet overeenkomen met de naam op de bestelling
Bestellingen tot € 250,- kunnen opgehaald worden door iemand anders. Stuur hiervoor de email met QR-code door. Screenshots worden niet geaccepteerd.
Nee, dit is niet mogelijk. Plaats jouw bestelling in onze webshop en kies bij het afrekenen voor ‘Ophalen in de winkel’.
Zodra alles klaarligt, ontvang je van ons de volgende mail: ‘Jouw bestelling ligt klaar’. Hiermee kun je jouw bestelling ophalen.
Bestellingen die je in een MediaMarkt-winkel hebt gedaan kunnen in sommige gevallen op een later moment nog geannuleerd worden. Neem contact met ons op om de bestelling te annuleren.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Ruilen & retourneren
Als jouw product aan de retourvoorwaarden voldoet en de winkel heeft het gewenste product op voorraad, dan kan het direct omgeruild worden. Gaat het om een groot product zoals een wasmachine of koelkast, neem dan contact met ons op.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Alle producten die bij MediaMarkt in Nederland zijn gekocht, kunnen binnen 30 dagen worden geretourneerd. Een product retourneer je in nieuwstaat, compleet en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking. Op die manier kunnen wij het product een tweede leven geven. Zo dragen wij samen bij aan een duurzaam gebruik van consumentenelektronica.
Inleveren in de winkel
Als je jouw product in de winkel inlevert en deze voldoet aan de retourvoorwaarden, dan betalen we je direct het aankoopbedrag (inclusief eventuele standaard bezorgkosten) terug. Bedragen boven € 500,- worden, voor jouw en onze veiligheid, altijd op je bankrekening teruggestort door middel van retourpinnen.
Smartbar
MediaMarkt introduceert de Smartbar. Daar helpen ze je met installaties, instellingen en technische problemen. En wat onze medewerkers allemaal met apparaten kunnen, is niets minder dan pure magie! Gebarsten schermen worden met een paar handige vingerbewegingen gemaakt door onze schermreparatie service en je laptop is op magische wijze weer virusvrij met onze computer startklaar + check-up. Je kan het zo gek niet bedenken of onze wizards helpen je ermee! Bekijk de speciale pagina voor meer informatie over de Smartbar.
Het antwoord op je vraag niet gevonden?
Wanneer je het antwoord op je vraag niet hebt kunnen vinden op deze pagina, kun je contact met ons opnemen via onderstaande opties: