Veelgestelde vragen over garantie, reparatie & verzekering
Snel zelf regelen
Veelgestelde vragen
Je kunt jouw product op verschillende manieren aanbieden ter reparatie:
In de winkel
We adviseren je als je een klein/handzaam product wilt laten repareren, om dit via een van onze winkels te laten doen.Opsturen
Als je toch een product wilt opsturen ter reparatie, dien je dit zelf te organiseren. Dit betekent dat je er zelf verantwoordelijk voor bent dat het product goed bij ons reparatiecentrum aankomt en ook de kosten voor verzending draagt.Omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het terugsturen van je product, raden we je aan om:
- het product goed te verpakken,
- het product verzekerd te verzenden,
- alleen gebruik te maken van bekende vervoersbedrijven.
Zend het product onder vermelding van het bestelnummer en artikelnummer met bijgevoegd een duidelijke klachtomschrijving naar:
MediaMarkt Online Nederland
Pearyweg 1
4462 GT GoesReparatie aan huis
Wil je een groot product, zoals een koelkast of wasmachine, laten repareren dan kan je een aanmelding doen via deze pagina. De leverancier zal binnen twee werkdagen contact met je opnemen voor het maken van een afspraak.Wil je jouw koelkast of een ander groot apparaat laten repareren? Via deze pagina kan je een reparatie aan huis aanvragen. De reparateur zal zo spoedig mogelijk contact met je opnemen voor het maken van een afspraak.
Als je jouw product online hebt besteld, kies dan voor "Media Markt Webshop" wanneer je de "Vestiging" moet selecteren.
Stuur je een data dragend product op ter reparatie? Vergeet dan geen back-up te maken. Tijdens de reparatie kunnen gegevens verloren gaan. Wordt je iPhone gerepareerd? Zet dan 'Find my iPhone' uit.
Heb je het product een langere tijd zonder problemen kunnen gebruiken en de gemiddelde levensduur wordt verlengd door de herstelling/omruiling, dan is het redelijk dat je een gedeelte meebetaalt aan de omruil- of reparatiekosten na rato van de gebruiksduur (leeftijd van het product). Mocht herstel niet binnen een redelijke termijn kunnen plaatsvinden of wanneer je niet wenst mee te betalen aan het herstel of de omruil, kun je de koop ontbinden na rato van de gebruiksduur (leeftijd van het product). Met het ontbinden van de koop doe je automatisch afstand van je product. De gemiddelde levensduur wordt hoofdzakelijk bepaald door het soort product en de verkoopprijs.
Reparatie aanmelden
Je kunt jouw product op verschillende manieren aanbieden ter reparatie:
In de winkel
We adviseren je als je een klein/handzaam product wilt laten repareren, om dit via een van onze winkels te laten doen.Opsturen
Als je toch een product wilt opsturen ter reparatie, dien je dit zelf te organiseren. Dit betekent dat je er zelf verantwoordelijk voor bent dat het product goed bij ons reparatiecentrum aankomt en ook de kosten voor verzending draagt.Omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het terugsturen van je product, raden we je aan om:
- het product goed te verpakken,
- het product verzekerd te verzenden,
- alleen gebruik te maken van bekende vervoersbedrijven.
Zend het product onder vermelding van het bestelnummer en artikelnummer met bijgevoegd een duidelijke klachtomschrijving naar:
MediaMarkt Online Nederland
Pearyweg 1
4462 GT GoesReparatie aan huis
Wil je een groot product, zoals een koelkast of wasmachine, laten repareren dan kan je een aanmelding doen via deze pagina. De leverancier zal binnen twee werkdagen contact met je opnemen voor het maken van een afspraak.Wil je jouw koelkast of een ander groot apparaat laten repareren? Via deze pagina kan je een reparatie aan huis aanvragen. De reparateur zal zo spoedig mogelijk contact met je opnemen voor het maken van een afspraak.
Als je jouw product online hebt besteld, kies dan voor "Media Markt Webshop" wanneer je de "Vestiging" moet selecteren.
Stuur je een data dragend product op ter reparatie? Vergeet dan geen back-up te maken. Tijdens de reparatie kunnen gegevens verloren gaan. Wordt je iPhone gerepareerd? Zet dan 'Find my iPhone' uit.
Heb je het product een langere tijd zonder problemen kunnen gebruiken en de gemiddelde levensduur wordt verlengd door de herstelling/omruiling, dan is het redelijk dat je een gedeelte meebetaalt aan de omruil- of reparatiekosten na rato van de gebruiksduur (leeftijd van het product). Mocht herstel niet binnen een redelijke termijn kunnen plaatsvinden of wanneer je niet wenst mee te betalen aan het herstel of de omruil, kun je de koop ontbinden na rato van de gebruiksduur (leeftijd van het product). Met het ontbinden van de koop doe je automatisch afstand van je product. De gemiddelde levensduur wordt hoofdzakelijk bepaald door het soort product en de verkoopprijs.
Reparatievoorwaarden
Zolang als je garantie hebt op een product, garandeert de fabrikant of importeur dat het product bij normaal gebruik goed blijft werken. Als een product kapot gaat terwijl je er nog garantie op hebt, zullen wij eerst proberen het kosteloos te repareren of vervangen. Lukt dit ons niet binnen een redelijke termijn, dan zullen wij je (een deel van) het aankoopbedrag vergoeden.
Hoe lang je recht hebt op garantie, verschilt per fabrikant en per product. Op de productpagina en aankoopbon vind je de garantieduur van jouw product.
Zolang als je garantie hebt op een product, garandeert de fabrikant of importeur dat het product bij normaal gebruik goed blijft werken.
MediaMarkt berekent de kosten van reparaties aan jou door bij producten waaraan beschadiging is ontstaan door onheil van buitenaf of door normale slijtage. Ook kosten die voortvloeien uit verkeerd gebruik van een product zijn altijd voor jouw rekening.
In de garantievoorwaarden staat vermeld wat jouw rechten en plichten zijn tijdens en na de garantieperiode. Geen enkele bepaling in de garantievoorwaarden mag jouw wettelijke garantie beperken. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Garantie
De garantieduur verschilt per fabrikant en per product. Zolang als je garantie hebt op een product, garandeert de fabrikant of importeur dat het product bij normaal gebruik goed blijft werken. Als een product kapot gaat terwijl je er nog garantie op hebt, zullen wij eerst proberen het kosteloos te repareren of vervangen. Lukt dit ons niet binnen een redelijke termijn, dan zullen wij jou (een deel van) het aankoopbedrag vergoeden.Beperkte garantie
Sommige onderdelen of producten hebben een korte garantieperiode, zoals bijvoorbeeld oplaadbare batterijen, de lampen van een beamer en de lampen van zonneapparatuur.Geen garantie
Defecten veroorzaakt door normale slijtage, onheil van buitenaf (zand-, val- of vochtschade), verkeerd gebruik of achterstallig onderhoud vallen niet onder de garantie.Verkopersgarantie
Als verkoper zijn wij wettelijk verplicht om producten te leveren die voldoen aan de verwachtingen die je als consument mag hebben.Jouw rechten tijdens de garantieperiode
Kosteloze reparatie
Als een product kapot gaat binnen de garantieperiode, zullen wij eerst proberen het binnen een redelijke termijn te repareren of een ontbrekend onderdeel na te leveren. Wat een redelijke termijn is, hangt af van jouw klacht en van het soort product. Een reparatie of nalevering van een ontbrekend onderdeel binnen de garantieperiode kost jou niets.Vervangend product
Als het niet lukt om het defecte artikel binnen een redelijke termijn te repareren, zullen wij jou een nieuw, gelijkwaardig artikel aanbieden. We vervangen het product ook als dat voordeliger is dan reparatie of nalevering van een ontbrekend onderdeel. Het leveren van een vervangend product binnen de garantieperiode kost je niets. De aankoopprijs van het vervangende product kan verschillen van de prijs van het oorspronkelijke product; het verschil wordt niet in rekening gebracht of aan jou uitbetaald.Deel van het aankoopbedrag vergoed
Wij betalen je een deel van de aankoopprijs terug als het repareren van jouw product onredelijk lang of veel langer heeft geduurd dan vooraf is opgegeven en als je daarvan teveel overlast van hebt ondervonden. Als repareren of vervangen niet lukt binnen een redelijke termijn, krijg je het aankoopbedrag terug.Het gehele aankoopbedrag vergoed
Als wij het defecte product niet kunnen repareren of vervangen binnen een redelijke termijn, krijg je het aankoopbedrag terug.Opties na de garantieperiode
Heb je geen recht meer op garantie, maar is de economische levensduur van het artikel nog niet verstreken? Als het product buiten jouw schuld kapot is gegaan binnen de economische levensduur, dan repareren of vervangen wij het artikel ook. Als de economische levensduur van het artikel wordt verlengd door een reparatie of vervanging, betaal je wel een deel van de reparatiekosten. Hoe meer de economische levensduur verlengd wordt, hoe groter het deel van de reparatiekosten is dat jij bijdraagt. Dit omdat je het gerepareerde product veel langer zult kunnen gebruiken dan het oorspronkelijke product en omdat bij een vervangend product de economische levensduur opnieuw begint te tellen.Beroep doen op jouw garantie
Alle producten die bij MediaMarkt zijn gekocht kunnen bij een van onze winkels ter reparatie worden aangeboden of worden opgestuurd. Lees hier hoe je jouw reparatie online kan aanmelden.Reparatie aan huis
Grote producten, zoals koelkasten of wasmachines worden aan huis gerepareerd. Lees hier hoe je jouw reparatie online kan aanmelden.Als je product niet meer goed werkt door hoe jij het gebruikt hebt. Bijvoorbeeld als je koffie over je laptop morst, waardoor je een zwart scherm krijgt. Als je gebruikersschade wilt laten repareren, moet je hiervoor betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kan jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.
Jazeker. Hiervoor moet je wel betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kun jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.
Dat is niet mogelijk. Om er zeker van te zijn dat we het defect kunnen herkennen, moeten we namelijk de werking van het hele product kunnen controleren.
Ja dit kan in de winkel bij de Smartbar.
Reparatieproces
Je kunt jouw product op verschillende manieren aanbieden ter reparatie:
In de winkel
We adviseren je als je een klein/handzaam product wilt laten repareren, om dit via een van onze winkels te laten doen.Opsturen
Als je toch een product wilt opsturen ter reparatie, dien je dit zelf te organiseren. Dit betekent dat je er zelf verantwoordelijk voor bent dat het product goed bij ons reparatiecentrum aankomt en ook de kosten voor verzending draagt.Omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het terugsturen van je product, raden we je aan om:
- het product goed te verpakken,
- het product verzekerd te verzenden,
- alleen gebruik te maken van bekende vervoersbedrijven.
Zend het product onder vermelding van het bestelnummer en artikelnummer met bijgevoegd een duidelijke klachtomschrijving naar:
MediaMarkt Online Nederland
Pearyweg 1
4462 GT GoesReparatie aan huis
Wil je een groot product, zoals een koelkast of wasmachine, laten repareren dan kan je een aanmelding doen via deze pagina. De leverancier zal binnen twee werkdagen contact met je opnemen voor het maken van een afspraak.Wil je jouw koelkast of een ander groot apparaat laten repareren? Via deze pagina kan je een reparatie aan huis aanvragen. De reparateur zal zo spoedig mogelijk contact met je opnemen voor het maken van een afspraak.
Als je jouw product online hebt besteld, kies dan voor "Media Markt Webshop" wanneer je de "Vestiging" moet selecteren.
Jazeker, het aanmelden van je reparatie kan ook via het online retourformulier. Na je aanmelding neemt een monteur binnen 48 uur contact met je op om een afspraak te maken. Wees voorbereid: de leverancier kan wat meer informatie nodig hebben over je product. Houd het serienummer, eventuele foutcode en andere relevante informatie bij de hand.
Als je product binnen de garantieperiode door een fabricagefout kapot gaat, is de reparatie gratis. Heb je een wasmachine, wasdroger of was/droog combinatie die niet meer onder de fabrieksgarantie valt? Onze eigen witgoed reparatie service helpt je graag, ook als je het product niet bij ons gekocht hebt. Kijk hier voor meer informatie en meld je reparatie aan.
Je kunt de reparatie gemakkelijk zelf volgen op deze website. Vul hier het opdrachtnummer en je postcode in. Het opdrachtnummer staat vermeld op het afgiftebewijs welke je hebt ontvangen tijdens het inleveren van je product.
Reparatie grote producten
Wil je een groot product, zoals een koelkast of wasmachine, laten repareren dan kan je een aanmelding doen via deze pagina. De leverancier zal binnen twee werkdagen contact met je opnemen voor het maken van een afspraak.
Jazeker, het aanmelden van je reparatie kan ook via het online retourformulier. Na je aanmelding neemt een monteur binnen 48 uur contact met je op om een afspraak te maken. Wees voorbereid: de leverancier kan wat meer informatie nodig hebben over je product. Houd het serienummer, eventuele foutcode en andere relevante informatie bij de hand.
Als je product binnen de garantieperiode door een fabricagefout kapot gaat, is de reparatie gratis. Heb je een wasmachine, wasdroger of was/droog combinatie die niet meer onder de fabrieksgarantie valt? Onze eigen witgoed reparatie service helpt je graag,
Bij extra grote producten zoals witgoed komt er in de meeste gevallen een monteur langs, zodat je toestel niet verplaatst hoeft te worden.
Wil je weten of er voor jouw product een monteur langskomt?
Dit laten we je altijd per mail weten nadat je product is aangemeld. Daarnaast kun je op de productpagina van je product onder ‘specificaties’ vinden wat voor type garantie je hebt. Staat er ‘On-site service’? Dan komt er een monteur bij je langs.De monteur neemt contact met je op binnen twee werkdagen nadat je je reparatie hebt aangemeld. Samen met de monteur plan je een datum waarop het product bij jou thuis wordt gerepareerd. In de meeste gevallen kan het probleem meteen ter plekke worden opgelost.
De monteur neemt contact met je op binnen 48 uur nadat je je reparatie hebt aangemeld.
Reparatiekosten
Wanneer het product al langer dan 2 jaar in jouw bezit is, dan is het redelijk dat je een gedeelte meebetaalt (1) aan de reparatiekosten. Indien wij door herstel de levensduur van het product kunnen verlengen, dan is het ook redelijk dat je een gedeelte meebetaalt aan de reparatiekosten (2).
- Reparatiekosten worden naar rato van de levensduur berekend.
- Normale slijtage aan bijvoorbeeld een harddisk, koolborstels, laserunits en alle andere mechanische onderdelen dien je altijd zelf te betalen.
Wil je de eventuele reparatiekosten niet betalen, dan wordt het product ongeprepareerd retour gestuurd.
Ja, mocht het defect door eigen toedoen zijn ontstaan, dan worden de eventuele kosten altijd voorgelegd aan jou, voordat wordt overgegaan tot reparatie. De onderzoekskosten zijn altijd voor ons. Mocht blijken dat het defect niet aan jou te wijten is, dan wordt het artikel natuurlijk kosteloos gerepareerd.
Reparatiestatus en -duur
Je kunt de reparatie gemakkelijk zelf volgen op deze website. Vul hier het opdrachtnummer en je postcode in. Het opdrachtnummer staat vermeld op het afgiftebewijs welke je hebt ontvangen tijdens het inleveren van je product.
Gemiddeld duurt een reparatie 2 à 3 weken. Let op: dit verschilt per product en probleem. Het oplossen van een software probleem duurt bijvoorbeeld korter dan het vervangen van kapotte onderdelen. Je kunt de status van je reparatie ook volgen via deze website.
Je krijgt regelmatig updates over de status van je reparatie via deze website.
Dan krijg je per mail een prijsopgave toegestuurd. Dit gebeurt wanneer je fabrieksgarantie verlopen is of als de reparateur ziet dat er sprake is van gebruikersschade.
In de mail staan 3 opties waaruit je kunt kiezen:
- Je gaat akkoord met de prijsopgave. We repareren het product dan tegen betaling.
- Je gaat niet akkoord met de prijsopgave, maar wilt wel je product terug. Je betaalt dan een bedrag aan onderzoekskosten en krijgt je product terug.
- Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt je product niet meer terug. Je betaalt dan geen onderzoekskosten en we proberen je product milieuvriendelijk te verwerken. Dit doen we door de nog bruikbare onderdelen uit het apparaat te halen en een nieuw leven te geven of het product te recyclen door een van onze recycle-partners.
Garantie & verzekeringen
Zolang als je garantie hebt op een product, garandeert de fabrikant of importeur dat het product bij normaal gebruik goed blijft werken. Als een product kapot gaat terwijl je er nog garantie op hebt, zullen wij eerst proberen het kosteloos te repareren of vervangen. Lukt dit ons niet binnen een redelijke termijn, dan zullen wij je (een deel van) het aankoopbedrag vergoeden.
Hoe lang je recht hebt op garantie, verschilt per fabrikant en per product. Op de productpagina en aankoopbon vind je de garantieduur van jouw product.
Zolang als je garantie hebt op een product, garandeert de fabrikant of importeur dat het product bij normaal gebruik goed blijft werken.
MediaMarkt berekent de kosten van reparaties aan jou door bij producten waaraan beschadiging is ontstaan door onheil van buitenaf of door normale slijtage. Ook kosten die voortvloeien uit verkeerd gebruik van een product zijn altijd voor jouw rekening.
In de garantievoorwaarden staat vermeld wat jouw rechten en plichten zijn tijdens en na de garantieperiode. Geen enkele bepaling in de garantievoorwaarden mag jouw wettelijke garantie beperken. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Garantie
De garantieduur verschilt per fabrikant en per product. Zolang als je garantie hebt op een product, garandeert de fabrikant of importeur dat het product bij normaal gebruik goed blijft werken. Als een product kapot gaat terwijl je er nog garantie op hebt, zullen wij eerst proberen het kosteloos te repareren of vervangen. Lukt dit ons niet binnen een redelijke termijn, dan zullen wij jou (een deel van) het aankoopbedrag vergoeden.Beperkte garantie
Sommige onderdelen of producten hebben een korte garantieperiode, zoals bijvoorbeeld oplaadbare batterijen, de lampen van een beamer en de lampen van zonneapparatuur.Geen garantie
Defecten veroorzaakt door normale slijtage, onheil van buitenaf (zand-, val- of vochtschade), verkeerd gebruik of achterstallig onderhoud vallen niet onder de garantie.Verkopersgarantie
Als verkoper zijn wij wettelijk verplicht om producten te leveren die voldoen aan de verwachtingen die je als consument mag hebben.Jouw rechten tijdens de garantieperiode
Kosteloze reparatie
Als een product kapot gaat binnen de garantieperiode, zullen wij eerst proberen het binnen een redelijke termijn te repareren of een ontbrekend onderdeel na te leveren. Wat een redelijke termijn is, hangt af van jouw klacht en van het soort product. Een reparatie of nalevering van een ontbrekend onderdeel binnen de garantieperiode kost jou niets.Vervangend product
Als het niet lukt om het defecte artikel binnen een redelijke termijn te repareren, zullen wij jou een nieuw, gelijkwaardig artikel aanbieden. We vervangen het product ook als dat voordeliger is dan reparatie of nalevering van een ontbrekend onderdeel. Het leveren van een vervangend product binnen de garantieperiode kost je niets. De aankoopprijs van het vervangende product kan verschillen van de prijs van het oorspronkelijke product; het verschil wordt niet in rekening gebracht of aan jou uitbetaald.Deel van het aankoopbedrag vergoed
Wij betalen je een deel van de aankoopprijs terug als het repareren van jouw product onredelijk lang of veel langer heeft geduurd dan vooraf is opgegeven en als je daarvan teveel overlast van hebt ondervonden. Als repareren of vervangen niet lukt binnen een redelijke termijn, krijg je het aankoopbedrag terug.Het gehele aankoopbedrag vergoed
Als wij het defecte product niet kunnen repareren of vervangen binnen een redelijke termijn, krijg je het aankoopbedrag terug.Opties na de garantieperiode
Heb je geen recht meer op garantie, maar is de economische levensduur van het artikel nog niet verstreken? Als het product buiten jouw schuld kapot is gegaan binnen de economische levensduur, dan repareren of vervangen wij het artikel ook. Als de economische levensduur van het artikel wordt verlengd door een reparatie of vervanging, betaal je wel een deel van de reparatiekosten. Hoe meer de economische levensduur verlengd wordt, hoe groter het deel van de reparatiekosten is dat jij bijdraagt. Dit omdat je het gerepareerde product veel langer zult kunnen gebruiken dan het oorspronkelijke product en omdat bij een vervangend product de economische levensduur opnieuw begint te tellen.Beroep doen op jouw garantie
Alle producten die bij MediaMarkt zijn gekocht kunnen bij een van onze winkels ter reparatie worden aangeboden of worden opgestuurd. Lees hier hoe je jouw reparatie online kan aanmelden.Reparatie aan huis
Grote producten, zoals koelkasten of wasmachines worden aan huis gerepareerd. Lees hier hoe je jouw reparatie online kan aanmelden.Je wilt maximaal genieten van je producten die je bij MediaMarkt hebt gekocht. Zorgeloos en zonder problemen. Helaas zit een ongeluk(je) soms in een klein hoekje. Bij MediaMarkt kun je jouw producten eenvoudig verzekeren. Je geniet van een uitgebreide dekking tegen beschadiging en je kunt jouw schade 7 dagen per week melden.
De verzekeringen die je worden aangeboden door MediaMarkt zijn samen met SquareTrade Europe Limited ontwikkeld. Voor onderstaande producten kan je een verzekering afsluiten met een aantrekkelijke premie en voorwaarden.
In dit geval neem je eerst contact op met de verzekering van je product.
Wanneer we jouw product hebben ontvangen, sturen wij het door naar een reparateur om te kijken wat het kost om het product te repareren. Hierna nemen wij contact op met onze verzekeraar. Dit hoef je dus niet zelf te doen
Heb je een maandelijks opzegbare verzekering afgesloten? Je kunt je contract opzeggen door contact op te nemen met onze klantenservice.
Heb je een verzekering afgesloten met een bepaalde looptijd (bijvoorbeeld 2 jaar)? Je kunt je verzekering tot 30 dagen nadat je ‘m afgesloten hebt kosteloos opzeggen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice of ga naar de winkel met je aankoopbon. Je krijgt dan je vooruitbetaalde premie terug.
Heb je een maandelijks opzegbare verzekering afgesloten? Je kunt je contract opzeggen door contact op te nemen met onze klantenservice.
Heb je een verzekering afgesloten met een bepaalde looptijd (bijvoorbeeld 2 jaar)? Je kunt je verzekering tot 30 dagen nadat je ‘m afgesloten hebt kosteloos opzeggen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice of ga naar de winkel met je aankoopbon. Je krijgt dan je vooruitbetaalde premie terug.
Binnen 30 dagen na aanschaf van je verzekering kan je deze annuleren. Verzekeringen die je eenmalig betaalt, lopen vanzelf af en kun je tussentijds dus niet op te zeggen.
In het geval van een maandelijkse verzekering kan deze maandelijks worden opgezegd, met inachtneming van een opzegtermijn van 7 dagen voordat de maandelijkse incasso plaatsvindt. Je kunt het contract opzeggen via onze klantenservice.
Een Zekerheidspakket met een vaste looptijd kun je tussentijds niet opzeggen. Voor maandelijkse verzekeringen is de opzegtermijn voor het annuleren van je verzekering 7 dagen voor het einde van je huidige maand. Heb je niet binnen de opzegtermijn van 7 dagen opgezegd, dan kan het zijn dat we jouw annulering nog niet hebben behandeld. Je opzegging gaat in dat geval een maand later in. Tijdens je lopende maand heb je nog dekking tegen schade en ongevallen.
Het antwoord op je vraag niet gevonden?
Wanneer je het antwoord op je vraag niet hebt kunnen vinden op deze pagina, kun je contact met ons opnemen via onderstaande opties: