Veelgestelde vragen over bezorgen en installatie van je product
Snel zelf regelen
Veelgestelde vragen
Voor de meeste producten geldt 'vóór 23:59 besteld, morgen in huis'. De snelst mogelijke lever- of ophaaltijd voor jouw product geven we altijd aan op de productpagina, in het winkelmandje en tijdens het afronden van je bestelling.
De levertijd van jouw product hangt af van de beschikbare voorraad en de bezorgoptie die je kiest.
Voor de standaard bezorging geldt dat wanneer je vóór 23:59 besteld we jouw bestelling de dag erna bij jou bezorgen. Sommige producten, zoals bijvoorbeeld een pre-order of producten die uit één van onze winkels worden bezorgd, hebben een alternatieve levertijd.
Voor de optie 'Vandaag bezorgd' geldt dat wanneer je vóór 13:00 besteld, we jouw bestelling dezelfde dag nog bij jou bezorgen. Deze bestellingen worden vanuit een winkel bij jou in de buurt geleverd.
Voor het ophalen in één van onze winkels geldt dat wanneer je binnen openingstijden besteld én het product op voorraad is, we dit binnen 30 minuten voor je klaarleggen. Wanneer het product niet op voorraad is zal deze vanuit ons centrale magazijn naar de winkel verstuurd worden, dit duurt 1-2 dagen.
We houden je in jouw account en per mail op de hoogte van de meest actuele status van jouw bestelling.
In het overzicht van bestellingen in jouw account vind je de meest actuele status van jouw pakketje. Zodra het pakket is overhandigd aan de vervoerder wordt de Track & Trace code ook hier toegevoegd.
Bekijk de bezorgstatus van jouw bestelling
Heb je een bestelling geplaatst zonder account? Bijvoorbeeld als gast of vanuit de winkel. Dan houden we jou per mail op de hoogte.
Het bestelproces verloopt als volgt:
- Bestelbevestiging: je ontvangt eerst een 'bestelbevestiging’ met een overzicht van jouw bestelde product(en). Op dat moment is je bestelling succesvol bij ons magazijn of winkel binnengekomen.
- Verzend- of ophaalbevestiging: afhankelijk van jouw gekozen bezorgoptie ontvang je een andere ‘verzendbevestiging’. Bezorgen (op afspraak) Zodra alles is ingepakt én overhandigd is aan onze vervoerder ontvang je een mail met de boodschap dat jouw bestelling is verzonden. Hierin staat een link naar de Track & Trace waarmee je de zending kan volgen en een indicatie krijgt hoe laat je de bezorger precies kan verwachten. Deze mail wordt vaak ‘s avonds laat verstuurd omdat we dan alles overhandigen aan onze vervoerder. Ophalen in de winkel Zodra jouw producten klaarliggen in jouw gekozen winkel ontvang je een mail met de boodschap dat jouw bestelling klaarligt. Je kunt jouw bestelling met deze mail nu komen ophalen. Levering uit de winkel Wanneer jouw product niet op voorraad is in ons centrale magazijn wordt deze verstuurd vanuit een MediaMarkt winkel. In dat geval ontvang je geen verzendbevestiging met Track & Trace vanuit ons, maar vanuit onze vervoerder Trunkrs.
- Factuur: zodra jouw bestelling is verzonden of wanneer je deze hebt opgehaald ontvang je van ons een aparte mail met jouw factuur.
De bezorger geeft het pakket af bij de buren (tot € 100.-) en anders bij een pakketpunt in de buurt. Je ontvangt een kaartje met informatie over de locatie van jouw pakket.
Bij grote producten, zoals een koelkast, wasmachine of tv, krijg je op de dag van levering een e-mail van de vervoerder met het verwachte bezorgmoment. Via de agenda-tool in deze e-mail kun je de bezorgdag aanpassen. Na 2 mislukte bezorgpogingen komt het product retour naar ons magazijn. De bestelling wordt automatisch geannuleerd en de terugbetaling wordt direct in gang gezet. De terugbetaling duurt gemiddeld zo’n 8 werkdagen.
Je kunt jouw product(en) in onze webshop bestellen en ophalen in één van onze MediaMarkt-winkels. Kies hiervoor bij het afronden van jouw bestelling voor ‘Ophalen in de winkel’. Wanneer het product op voorraad is en je binnen openingstijden besteld, leggen wij het binnen 30 minuten voor je klaar.
Als het product niet direct op voorraad is wordt deze eerst vanuit ons centrale magazijn naar de winkel gestuurd. Dit duurt meestal 1-2 dagen.
Briefpost en pakketpost-bestellingen worden volgens de standaardprocedure naar jou verstuurd. Grote producten zoals wasmachines, koelkasten en TV's (groter dan 55") die geleverd worden via onze transportdienst worden afgeleverd bij het distributiecentrum voor jouw eiland. Wij verzoeken je om in dat geval zelf contact op te nemen met het distributiecentrum om een bezorgafspraak in te plannen.
Bezorg- en ophaalopties
Je kunt jouw bestelling op een door jou opgegeven adres in Nederland laten bezorgen, ophalen bij een DHL pick-up locatie (LET OP: tot een bedrag van 500 euro) of ophalen in een van onze MediaMarkt-winkels.
Voor de meeste producten geldt 'vóór 23:59 besteld, morgen in huis'. De snelst mogelijke lever- of ophaaltijd voor jouw product geven we altijd aan op de productpagina, in het winkelmandje en tijdens het afronden van je bestelling.
Bezorgen
Afhankelijk van het formaat van de producten bezorgen we jouw bestelling per brievenbuspost of pakketpost. Helaas kunnen we dit niet op voorhand aangeven.Grote producten zoals wasmachines, koelkasten en tv's (vanaf 55") bezorgen wij standaard tot aan de drempel van jouw woning. In appartementencomplexen zonder lift bezorgen wij tot en met de 4e verdieping. Indien gewenst, nemen we jouw oude apparaat mee als deze schoon, droog en afgekoppeld bij de voordeur staat.
Bezorging op afspraak (tijdvak)
Kies zelf een gewenst bezorgmoment waarin je jouw bestelling bezorgd wilt hebben. Je kunt tussen 14 en 30 dagen vooruitplannen. Naast het kiezen van een specifieke dag kun je tegen betaling ook een kleiner tijdvak van 2 uur kiezen (bijvoorbeeld 's avonds tussen 17:00 en 21:00). Onder het kopje 'Bezorgkosten' vind je de tijdvakken die wij aanbieden.Bij deze optie kies je zelf een specifieke bezorgdag en een tijdvak waarin je jouw bestelling bezorgd wilt hebben. De kosten kunnen per dag van de week en tijdvak variëren. Klik hier voor een overzicht.
Vandaag bezorgd
Bestel vóór 12:30 en je hebt jouw product(en) dezelfde dag nog in huis, indien het artikel beschikbaar is en je postcode voor verzending in aanmerking komt.Ophalen in de winkel
Je kunt jouw product(en) in onze webshop bestellen en ophalen in één van onze MediaMarkt-winkels. Kies hiervoor bij het afronden van jouw bestelling voor ‘Ophalen in de winkel’. Wanneer het product op voorraad is en je binnen openingstijden besteld, leggen wij het binnen 30 minuten voor je klaar.Als het product niet direct op voorraad is wordt deze eerst vanuit ons centrale magazijn naar de winkel gestuurd. Dit duurt meestal 1-2 dagen.
Service bij levering
Naast het bezorgen van jouw product(en) bieden wij nog extra bezorgservices aan. Denk hierbij aan het aansluiten van een wasmachine, het inbouwen van jouw nieuwe koelkast of het meenemen en recyclen van jouw oude product.Bezorging bij DHL-punt
Je kunt jouw bestelling bij een PostNL-punt laten bezorgen.Bestelling in één doos
We doen ons best om jouw hele bestelling in één doos en in één keer te bezorgen. Soms kan het helaas voorkomen dat we een levering moeten opsplitsen (bijvoorbeeld omdat deze door twee verschillende vervoerders geleverd worden).
Bezorgkosten
Bij het afronden van jouw bestelling zie je direct welke bezorgopties en kosten er gelden voor jouw product(en).
Brievenbuspost, pakketjes:
- Maandag t/m zondag - Tot €50,- aan producten vanaf €2,99 bezorgkosten
- Maandag t/m zondag - Vanaf €50,- aan producten gratis bezorging met uitzondering van avondleveringen
TV's van 55"of grote producten zoals wasmachines, koelkasten: maandag t/m zondag gratis bezorging
Bezorgstatus
Voor de meeste producten geldt 'vóór 23:59 besteld, morgen in huis'. De snelst mogelijke lever- of ophaaltijd voor jouw product geven we altijd aan op de productpagina, in het winkelmandje en tijdens het afronden van je bestelling.
De levertijd van jouw product hangt af van de beschikbare voorraad en de bezorgoptie die je kiest.
Voor de standaard bezorging geldt dat wanneer je vóór 23:59 besteld we jouw bestelling de dag erna bij jou bezorgen. Sommige producten, zoals bijvoorbeeld een pre-order of producten die uit één van onze winkels worden bezorgd, hebben een alternatieve levertijd.
Voor de optie 'Vandaag bezorgd' geldt dat wanneer je vóór 13:00 besteld, we jouw bestelling dezelfde dag nog bij jou bezorgen. Deze bestellingen worden vanuit een winkel bij jou in de buurt geleverd.
Voor het ophalen in één van onze winkels geldt dat wanneer je binnen openingstijden besteld én het product op voorraad is, we dit binnen 30 minuten voor je klaarleggen. Wanneer het product niet op voorraad is zal deze vanuit ons centrale magazijn naar de winkel verstuurd worden, dit duurt 1-2 dagen.
We houden je in jouw account en per mail op de hoogte van de meest actuele status van jouw bestelling.
In het overzicht van bestellingen in jouw account vind je de meest actuele status van jouw pakketje. Zodra het pakket is overhandigd aan de vervoerder wordt de Track & Trace code ook hier toegevoegd.
Bekijk de bezorgstatus van jouw bestelling
Heb je een bestelling geplaatst zonder account? Bijvoorbeeld als gast of vanuit de winkel. Dan houden we jou per mail op de hoogte.
Het bestelproces verloopt als volgt:
- Bestelbevestiging: je ontvangt eerst een 'bestelbevestiging’ met een overzicht van jouw bestelde product(en). Op dat moment is je bestelling succesvol bij ons magazijn of winkel binnengekomen.
- Verzend- of ophaalbevestiging: afhankelijk van jouw gekozen bezorgoptie ontvang je een andere ‘verzendbevestiging’. Bezorgen (op afspraak) Zodra alles is ingepakt én overhandigd is aan onze vervoerder ontvang je een mail met de boodschap dat jouw bestelling is verzonden. Hierin staat een link naar de Track & Trace waarmee je de zending kan volgen en een indicatie krijgt hoe laat je de bezorger precies kan verwachten. Deze mail wordt vaak ‘s avonds laat verstuurd omdat we dan alles overhandigen aan onze vervoerder. Ophalen in de winkel Zodra jouw producten klaarliggen in jouw gekozen winkel ontvang je een mail met de boodschap dat jouw bestelling klaarligt. Je kunt jouw bestelling met deze mail nu komen ophalen. Levering uit de winkel Wanneer jouw product niet op voorraad is in ons centrale magazijn wordt deze verstuurd vanuit een MediaMarkt winkel. In dat geval ontvang je geen verzendbevestiging met Track & Trace vanuit ons, maar vanuit onze vervoerder Trunkrs.
- Factuur: zodra jouw bestelling is verzonden of wanneer je deze hebt opgehaald ontvang je van ons een aparte mail met jouw factuur.
De bezorger geeft het pakket af bij de buren (tot € 100.-) en anders bij een pakketpunt in de buurt. Je ontvangt een kaartje met informatie over de locatie van jouw pakket.
Bij grote producten, zoals een koelkast, wasmachine of tv, krijg je op de dag van levering een e-mail van de vervoerder met het verwachte bezorgmoment. Via de agenda-tool in deze e-mail kun je de bezorgdag aanpassen. Na 2 mislukte bezorgpogingen komt het product retour naar ons magazijn. De bestelling wordt automatisch geannuleerd en de terugbetaling wordt direct in gang gezet. De terugbetaling duurt gemiddeld zo’n 8 werkdagen.
In sommige gevallen kan je het bezorgadres wijzigen via de mail die je van de vervoerder ontvangt.
Is dit niet mogelijk? Dan willen we je vragen om het contact formulier in te vullen en de oude- én nieuwe adresgegeven te noteren.
Vul bij e-mailadres het e-mailadres in die je gebruikt hebt bij het plaatsen van je bestelling. We kunnen niet garanderen dat we het bezorgadres kunnen wijzigen, maar gaan wel ons best doen bij de vervoerder.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier.
Het bezorgmoment kan je wijzigen via de mail die je ontvangt vanuit de vervoerder. Is het op deze manier niet meer mogelijk, omdat de vervoerder al onderweg is of omdat de planning al is gemaakt, dan kunnen wij dit ook niet meer voor je wijzigen.
Bezorgproblemen
Heb je een bestelling geplaatst voor meerdere producten? Het kan zijn dat het in delen wordt geleverd. Bijvoorbeeld omdat er een product niet op voorraad is of omdat het door verschillende vervoerders wordt geleverd. De kans is groot dat het missende product alsnog wordt geleverd. Heb je maar één Track & Trace code gekregen of wacht je al een tijd op het missende product? Neem dan contact met ons op.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Sommige kleine onderdelen of accessoires worden goed verpakt in verpakkingsmateriaal en lijken daarom te ontbreken. Controleer dit altijd goed en neem contact op als er echt een onderdeel ontbreekt.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Het is natuurlijk nooit de bedoeling om een beschadigd product te leveren. Wij willen je vragen om het contact formulier in te vullen, zodat we samen kunnen kijken naar een passende oplossing.
Indien jouw product met schade is geleverd, dien je ons binnen 48 uur op de hoogte stellen. Om een compleet beeld te krijgen, hebben we onderstaande van je nodig:
- Het bestelnummer
- Twee gedetailleerde foto's van de schade
- Eén overzichtsfoto van de schade
- Indien aanwezig een foto van het verpakkingsmateriaal en van het verzendlabel.
De foto's kun je toevoegen als bijlage in het contactformulier.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Dat is niet zoals we zouden willen! Neem contact met ons op, zodat we samen kunnen kijken naar een passende oplossing.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Wat vervelend! Je kan hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. We luisteren graag naar je verhaal en gaan samen met jou op zoek naar een oplossing.
Wat vervelend dat je jouw pakketje nog niet in huis hebt. Je kunt zelf een paar dingen doen:
- Wacht nog even af of de bezorger langskomt. Soms scant de bezorger meerdere pakketten in een keer en belt hij later vandaag bij je aan.
- Controleer of in je Track & Trace staat waar je pakket bezorgd is. Als je niet thuis bent, bezorgt de PostNL bezorger bij de buren of bij een PostNL-punt.
- Vraag aan je buren of je pakket daar bezorgd is.
Heb je dit allemaal geprobeerd en heb je nog steeds geen pakket ontvangen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Doe dit binnen 14 dagen na je oorspronkelijke bezorgdag. We zoeken graag samen naar een oplossing.
Bekijk de laatste updates van je pakketje via je Track&Trace in jouw account. Controleer ook of je een mail van ons hebt ontvangen.
Weet je nog niet waar je pakketje blijft?
Wacht nog even af, want misschien komt je pakketje op een andere dag. Heb je 'm na 5 dagen nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Doe dit binnen 14 dagen na je oorspronkelijke bezorgdag. We zoeken graag samen naar een oplossing.
Ophalen in de winkel
Je kunt jouw product(en) in onze webshop bestellen en ophalen in één van onze MediaMarkt-winkels. Kies hiervoor bij het afronden van jouw bestelling voor ‘Ophalen in de winkel’. Wanneer het product op voorraad is en je binnen openingstijden besteld, leggen wij het binnen 30 minuten voor je klaar.
Als het product niet direct op voorraad is wordt deze eerst vanuit ons centrale magazijn naar de winkel gestuurd. Dit duurt meestal 1-2 dagen.
Je kunt jouw bestelling ophalen zodra je van ons de volgende e-mail krijgt: ‘Jouw bestelling ligt klaar’. Laat deze e-mail zien zodra je in de winkel bent, zodat we jouw bestelling snel kunnen vinden. Het is niet nodig om hiervoor een afspraak te maken.
Wanneer de waarde van jouw bestelling hoger is dan € 250,-, dien je bij het ophalen het volgende mee te nemen:
- QR-code (geen printscreen)
- Email: te vinden de bevestigingsmail met de titel “Jouw bestelling ligt klaar”, of in de MediaMarkt-app: In de sectie “mijn account” vind je het menu “Mijn ophaalcodes”
- Identiteitsbewijs of rijbewijs: een geldig en origineel legitimatiebewijs (geen kopie). De naam op het legitimatiebewijs moet overeenkomen met de naam op de bestelling
Bestellingen tot € 250,- kunnen opgehaald worden door iemand anders. Stuur hiervoor de email met QR-code door. Screenshots worden niet geaccepteerd.
Nee, dit is niet mogelijk. Plaats jouw bestelling in onze webshop en kies bij het afrekenen voor ‘Ophalen in de winkel’.
Zodra alles klaarligt, ontvang je van ons de volgende mail: ‘Jouw bestelling ligt klaar’. Hiermee kun je jouw bestelling ophalen.
Bestellingen die je in een MediaMarkt-winkel hebt gedaan kunnen in sommige gevallen op een later moment nog geannuleerd worden. Neem contact met ons op om de bestelling te annuleren.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Bezorging & installatie
Grote producten zoals witgoed, keukenapparatuur en televisies bezorgen wij kosteloos tot aan de drempel van jouw woning. Dit is waar je op kan rekenen:
- Bezorgen tot en met de 4e verdieping wanneer er geen lift aanwezig is.
- Bezorgen tot aan de drempel van jouw voordeur.
- Meenemen van jouw oude apparaat, mits deze leeg, droog, schoon en afgekoppeld is en klaarstaat voor de drempel van jouw voordeur.
- Voor kleine producten geldt dat wij deze bezorgen tot aan de drempel van jouw woning of door de brievenbus.
Let op! Producten worden alleen aangesloten op gas-, perilexaansluiting of trekschakelaar indien de daarbij horende, aanvullende, dienst is aangeschaft. Het bovenstaande is niet van toepassing op Amerikaanse koelkasten.
Dit doen we voor je bij deze service:
- Bezorgen in een appartementencomplex tot en met de 4e verdieping wanneer er geen lift aanwezig is. (niet van toepassing op Amerikaanse koelkasten)
- Uitpakken van het apparaat en retour nemen van het verpakkingsmateriaal.
- Het apparaat plaatsen op de gewenste plek en voor je aansluiten.
- Aansluiten van het apparaat op bestaande aan- en afvoer. Let op: aansluiten op een trekschakelaar, gasleiding of Perilex-aansluiting hoort hier niet bij.
- Meenemen van jouw oude apparaat, mits deze leeg, droog, schoon, afgekoppeld en klaar voor transport is.
- Controleren of jouw nieuwe apparaat goed functioneert.
Sommige producten, zoals wasmachines, drogers en televisies, kunnen wij ook voor jou in huis plaatsen, aansluiten, installeren, ophangen en/of inbouwen. Om hier gebruik van te maken kies je op de productpagina of in jouw winkelmandje voor één van onze extra bezorg- en installatieservices. Actuele informatie over de mogelijkheden en prijzen vind je op de productpagina van jouw gewenste product.
Kies je een van de bezorg- en installatieservices? Dan wordt het product niet de volgende dag geleverd. De installateur neemt contact met je op om een afspraak te maken.
Je hebt de mogelijkheid om een oud wit- of bruingoedproduct mee te laten nemen. Het oude product moet dan wel transportklaar staan:
- Leeg, droog en schoon (ontdaan van bijvoorbeeld ijs- en voedselresten);
- Geheel ontkoppeld;
- Intact;
- Gereed voor transport.
Een oud apparaat kan door onze bezorgdienst meegenomen worden. Het apparaat moet dan wel transportklaar staan:
- Leeg, droog en schoon (ontdaan van bijvoorbeeld ijs- en voedselresten);
- Geheel ontkoppeld;
- Intact;
- Gereed voor transport.
Let op: Dit geldt niet voor kleine apparaten. Hier kun je inzien of je jouw kleine apparaat kan meegeven aan de pakketbezorger van PostNL. Als je de bestelling afhaalt op een PostNL-locatie, kun je het artikel daar direct afgeven.
Een oud apparaat kan je ook aanbieden bij een MediaMarkt-winkel waar je een nieuw, vergelijkbaar apparaat koopt of opsturen naar onderstaand adres:
MediaMarkt.nl E-waste
Antwoordnummer 2016
2130 RH HoofddorpVerpak het apparaat stevig en plak of schrijf dit adres goed leesbaar op de bovenkant van de doos. Houd er rekening mee dat de PostNL-chauffeur of de PostNL Servicepunt-medewerker enkel pakketten aan kan nemen met een maximumformaat van 175 cm x 78 cm x 58 cm en een maximumgewicht van 30 kilo.
Het antwoord op je vraag niet gevonden?
Wanneer je het antwoord op je vraag niet hebt kunnen vinden op deze pagina, kun je contact met ons opnemen via onderstaande opties: