Veelgestelde vragen over bestellen & services
Snel zelf regelen
Veelgestelde vragen
Heb je een product bij ons besteld en ben je benieuwd of er al nieuws is over jouw bestelling? Per mail houden we je op de hoogte over de status van jouw bestelling.
Heb je een bestelling geplaatst maar nog geen bestelbevestiging ontvangen? Geen zorgen! Het kan even duren tot je deze ontvangt. Heb je na 24 uur nog geen bestelbevestiging ontvangen, dan willen we je vragen om contact met ons op te nemen. Controleer ook altijd even je SPAM box.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Afhankelijk van jouw gekozen bezorgoptie ontvang je een andere ‘verzendbevestiging’.
Bezorgen (op afspraak)
Zodra alles is ingepakt én overhandigd is aan onze vervoerder ontvang je een mail met de boodschap dat jouw bestelling is verzonden. Hierin staat een link naar de Track & Trace waarmee je de zending kan volgen en een indicatie krijgt hoe laat je de bezorger precies kan verwachten. Deze mail wordt vaak ‘s avonds laat verstuurd omdat we dan alles overhandigen aan onze vervoerder.Ophalen in de winkel
Zodra jouw producten klaarliggen in jouw gekozen winkel ontvang je een mail met de boodschap dat jouw bestelling klaarligt. Je kunt jouw bestelling met deze mail nu komen ophalen.Levering uit de winkel
Wanneer jouw product niet op voorraad is in ons centrale magazijn wordt deze verstuurd vanuit een MediaMarkt winkel. In dat geval ontvang je geen verzendbevestiging met Track & Trace vanuit ons, maar vanuit onze vervoerder Trunkrs.Je kunt jouw product(en) eenvoudig online bestellen en ophalen in een van onze winkels. Kies bij het bestellen voor 'Ophalen in de winkel' en selecteer de MediaMarkt-winkel waar je jouw product(en) wilt ophalen. Ons winkelteam legt jouw bestelling binnen 30 minuten voor je klaar. Zodra alles klaarligt, ontvang je van ons de volgende mail: ‘Jouw bestelling ligt klaar’. Hiermee kun je jouw product(en) ophalen. Jouw bestelling ligt klaar bij het ophaalpunt voor online bestellingen. Dit is vaak bij de servicebalie bij de hoofdingang. Houd jouw e-mail met QR-code bij de hand zodat we jouw bestelling snel kunnen vinden.
Let op: neem je legitimatie mee als je bestelling boven de € 250,- is.
Als de bestelling zonder jouw medeweten is geannuleerd en je niet op de hoogte bent van de reden hiervan, verzoeken wij je contact op te nemen met onze klantenservice.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Als jouw bestelling is klaargezet voor verzending of al onderweg is, kunnen wij deze niet meer annuleren. Je kan het product weigeren aan de deur, zodat de bestelling wordt teruggestuurd naar ons magazijn. Je kan de bestelling ook aannemen en terugsturen. Lees hier hoe je jouw product retour kan sturen.
Wordt of is jouw bestelling bezorgd bij een PostNL-punt? Als de bestelling na 14 dagen nog niet is afgehaald, wordt het pakket retour gestuurd naar ons magazijn. Ook kan je bij het PostNL-punt laten weten dat je het product wenst te retourneren, zodat zij het direct terug kunnen sturen.
Je kunt jouw bestelling ophalen zodra je van ons de volgende e-mail krijgt: ‘Jouw bestelling ligt klaar’. Laat deze e-mail zien zodra je in de winkel bent, zodat we jouw bestelling snel kunnen vinden. Het is niet nodig om hiervoor een afspraak te maken.
Productinformatie
Op de productpagina staat veel informatie over het product. Heb je meer vragen of wil je advies? Bezoek dan één van onze winkels en wordt geholpen door onze specialisten.
Dat kan zeker! Bezoek hiervoor één van onze winkels.
Je kunt een product reserveren in de winkel door online een bestelling te plaatsen en bij bezorgopties te kiezen voor 'Ophalen in de winkel'.
Status van bestelling
Heb je een product bij ons besteld en ben je benieuwd of er al nieuws is over jouw bestelling? Per mail houden we je op de hoogte over de status van jouw bestelling.
Heb je een bestelling geplaatst maar nog geen bestelbevestiging ontvangen? Geen zorgen! Het kan even duren tot je deze ontvangt. Heb je na 24 uur nog geen bestelbevestiging ontvangen, dan willen we je vragen om contact met ons op te nemen. Controleer ook altijd even je SPAM box.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Afhankelijk van jouw gekozen bezorgoptie ontvang je een andere ‘verzendbevestiging’.
Bezorgen (op afspraak)
Zodra alles is ingepakt én overhandigd is aan onze vervoerder ontvang je een mail met de boodschap dat jouw bestelling is verzonden. Hierin staat een link naar de Track & Trace waarmee je de zending kan volgen en een indicatie krijgt hoe laat je de bezorger precies kan verwachten. Deze mail wordt vaak ‘s avonds laat verstuurd omdat we dan alles overhandigen aan onze vervoerder.Ophalen in de winkel
Zodra jouw producten klaarliggen in jouw gekozen winkel ontvang je een mail met de boodschap dat jouw bestelling klaarligt. Je kunt jouw bestelling met deze mail nu komen ophalen.Levering uit de winkel
Wanneer jouw product niet op voorraad is in ons centrale magazijn wordt deze verstuurd vanuit een MediaMarkt winkel. In dat geval ontvang je geen verzendbevestiging met Track & Trace vanuit ons, maar vanuit onze vervoerder Trunkrs.
Bestelling annuleren
Zie je af van je bestelling? Als het pakket ons magazijn nog niet heeft verlaten, kunnen wij in de meeste gevallen de bestelling annuleren. Neem contact met ons op, dan helpen wij je graag verder!
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Als jouw bestelling is klaargezet voor verzending of al onderweg is, kunnen wij deze niet meer annuleren. Je kan het product weigeren aan de deur, zodat de bestelling wordt teruggestuurd naar ons magazijn. Je kan de bestelling ook aannemen en terugsturen. Lees hier hoe je jouw product retour kan sturen.
Wordt of is jouw bestelling bezorgd bij een PostNL-punt? Als de bestelling na 14 dagen nog niet is afgehaald, wordt het pakket retour gestuurd naar ons magazijn. Ook kan je bij het PostNL-punt laten weten dat je het product wenst te retourneren, zodat zij het direct terug kunnen sturen.
Bestellingen die je in een MediaMarkt-winkel hebt gedaan kunnen in sommige gevallen op een later moment nog geannuleerd worden. Neem contact met ons op om de bestelling te annuleren.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Zodra wij jouw bestelling hebben geannuleerd of wanneer we jouw bestelling in ons retourcentrum hebben verwerkt, zal de uitbetaling in gang worden gezet. Terugbetaling gebeurt altijd op dezelfde manier als waarop je voor het product hebt betaald. Hoe snel het geld op je rekening staat, hangt af van de betaalmethode:
- iDeal: 2-3 dagen
- Creditcard: 8 dagen
- Cadeaukaart/e-voucher: 8 dagen (het bedrag wordt op de oude cadeaukaart teruggestort)
- Betaling in de winkel: 14 dagen
- Achteraf betalen (Klarna): 14 dagen
Als de bestelling zonder jouw medeweten is geannuleerd en je niet op de hoogte bent van de reden hiervan, verzoeken wij je contact op te nemen met onze klantenservice.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Wij verzoeken je om contact op te nemen met onze klantenservice, zodat we je kunnen helpen met een passende oplossing.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Voorraadstatus en prijzen
Plaats je product in je digitale winkelmand via de grote groene knop. De releasedatum vind je boven deze knop. Je kan kiezen tussen bezorging bij je thuis of ophalen in de winkel.
Zodra wij je product op voorraad hebben, versturen wij alle bestellingen in volgorde van besteldatum. Je krijgt een mail zodra je pre-order verzonden is of voor je klaarligt in de winkel.
Die ontvang je tegelijk met je pre-order op de releasedag. Wil je de andere producten al eerder hebben? Bestel ze dan apart.
Dit kun je zien op de productpagina, naast de prijs van het product. Hier vind je altijd de meest actuele voorraadstatus van het product, online en in onze winkels.
Die vind je op de pagina van het product. Klik daar op de knop 'Ophalen in de winkel'. Hier zie je in welke winkels het product op voorraad is. Als je 'm reserveert, bewaren wij hem voor je tot je langskomt.
Als het product in het magazijn van de winkel ligt, noemen we dit winkelvoorraad. Je kan het product dan reserveren en dezelfde dag nog ophalen.
Ja, dat kan inderdaad gebeuren. De prijzen van onze producten kunnen maandelijks, wekelijks of zelfs dagelijks veranderen. Dit gebeurt op basis van verschillende factoren, zoals de markt- en inkoopprijs.
Bestellen als zakelijke klant
MediaMarkt biedt oplossingen op maat voor het midden- en kleinbedrijf (MKB) in Nederland. Als zakelijke klant van MediaMarkt profiteer je van een groot assortiment aan zakelijke producten en relevante services voor een aantrekkelijke prijs. Zo maak je gebruik van de nieuwste zakelijke laptops met beveiligingssoftware, passende tv-schermen en beamers voor vergaderruimtes of geïnstalleerde professionele koffiemachines voor bijvoorbeeld recepties. Via jouw accountmanager ontvang je snel en vrijblijvend een offerte, speciaal voor jouw bedrijf.
Is je minimale bestelwaarde € 1.000,- of minstens 3 producten dan verwelkomen we je graag als zakelijke klant.
De betaling van een zakelijke bestelling kan op meerdere manieren. Uiteraard kun je het bedrag direct betalen bij de bestelling. Maar als zakelijke klant bieden we je ook de mogelijkheid om op rekening te betalen. Jouw persoonlijke accountmanager vertelt je hier graag meer over.
Heb je (nog) geen productkeuze kunnen maken? Kies dan voor de zakelijke cadeaukaart van MediaMarkt.
Zakelijke klant worden? Neem vandaag nog contact met ons op. Dit kan telefonisch via 088 - 46 40 410 (alleen voor zakelijke klanten) of per e-mail ([email protected]). Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 17.30 uur.
Services
Altijd Support & Protect
Met Altijd Support & Protect kun jij jouw nieuwe aankoop optimaal gebruiken: je bestanden zijn altijd veilig opgeslagen, je apparaten beschermd tegen virussen en je krijgt onbeperkte hulp bij al jouw vragen. Iets voor jou?Startklaar
Nieuwe computer, smartphone, tablet of gameconsole gekocht? Dan wil je er natuurlijk direct mee aan de slag. Met MediaMarkt Startklaar maken we jouw nieuwe apparaat klaar voor gebruik. We regelen de installatie en stellen samen met jou je persoonlijke voorkeuren in. Zo heb jij geen gedoe en kun je zorgeloos van jouw nieuwe device genieten.Tv-kalibratie
Ieder televisiescherm – zélfs van hetzelfde model – is anders. Daarom zijn per televisie andere instellingen nodig. Tijdens een tv-kalibratie optimaliseren onze getrainde medewerkers de beeldinstellingen van jouw televisie, zodat je naderhand naar kraakhelder beeld kijkt.Schermreparatie
Een barst in het scherm van je smartphone of tablet is enorm vervelend. Gelukkig zijn wij gespecialiseerd in eerste hulp bij smartphone-ongelukken. Het enige wat jij hoeft te doen is je smartphone of tablet kosteloos naar ons reparatiecentrum sturen of langskomen in één van onze 55 winkels.Screenprotectie
Bij de aankoop van een nieuwe smartphone, tablet of smartwatch mag goede bescherming niet ontbreken. Geen grotere zonde dan een kras of barst op je toestel door sleutels in je broekzak of een ongelukkige val op de straatstenen.Inruilservice
Jouw oud apparaat is geld waard. Lever hem in en je ontvangt de waarde op een MediaMarkt-cadeaukaart. Zo wordt het kopen van een nieuw apparaat nog aantrekkelijker. Bekijk hier de inruilwaarde van je apparaat.Fotoservice
In het digitale tijdperk van vandaag worden we omringd door talloze foto's en herinneringen die zijn vastgelegd op onze telefoons en computers. Met MediaMarkt Fotoservice kun jij genieten van de voordelen van een fysieke afdruk van jouw dierbare herinneringen.Witgoedservices
Nieuwe wasmachine, fornuis of ander witgoedapparaat nodig? Bij MediaMarkt kun je voor al je witgoed apparaten een aflever dag kiezen in de kalender. We bezorgen jouw nieuwe apparaat tot en met de vierde verdieping (tenzij er een lift beschikbaar is) en sluiten het aan. Indien gewenst nemen we jouw oude witgoedapparaat en het verpakkingsmateriaal mee.Inbouwservice
Kies voor meer gemak en laat jouw nieuwe inbouwapparaat door ons inbouwen, aansluiten en testen. Als je de service “Inbouwen” selecteert, kun je vervolgens een dag selecteren dat onze partners jouw nieuwe inbouwapparatuur komen plaatsen en aansluiten. Jouw oude inbouwapparaat bouwen ze uit en indien gewenst nemen ze het mee.Essent-energiecontracten
Bij de Essent shop in shop in de MediaMarkt kun je terecht met al je vragen over energie. Onze Essent-energieadviseurs helpen je graag. Bijvoorbeeld als je een nieuw energiecontract wilt. Of als je minder energie wilt verbruiken thuis. We helpen je met de volgende stap, of die nu klein of groot is.Je struikelt, je laat iets vallen of stoot ergens tegenaan… Iedereen weet: een ongeluk(je) zit in een klein hoekje. Bij MediaMarkt kun je je product(en) eenvoudig verzekeren. Hiermee ben je zeker van een uitgebreide dekking en kun je je schade altijd bij ons melden.
Is het zover, mag je je huidige abonnement verlengen? Of kies je voor een nieuwe, met een gloednieuw toestel? Met ruime keus uit diverse providers, vind je bij MediaMarkt makkelijk en snel de deal die helemaal bij je past.
Het antwoord op je vraag niet gevonden?
Wanneer je het antwoord op je vraag niet hebt kunnen vinden op deze pagina, kun je contact met ons opnemen via onderstaande opties: