Veelgestelde vragen rondom betalen
Snel zelf regelen
Veelgestelde vragen
Wanneer je in de webshop een bestelling plaatst, kun je uit de volgende betaalmethoden kiezen:
- iDEAL
- PayPal
- Cadeaukaart (e-voucher). Let op: het is niet mogelijk om marketplace-producten te betalen met een cadeaukaart
- Creditcard (Visa, Mastercard en American Express)
- Betalen bij ophalen
- Achteraf betalen (Klarna)
Ja, dit kan via onze betaalpartner Klarna. Bij aankopen tot een bedrag van € 1500.- kun je kiezen om het product achteraf te betalen. Je kunt met vragen over bijvoorbeeld een betaling of een afgekeurde bestelling terecht bij Klarna.
Zodra wij de bestelling verzenden, ontvang je per e-mail een digitale factuur van Klarna. Je hebt vervolgens 30 dagen de tijd om te betalen. De betalingsgegevens kun je terugvinden op de digitale factuur. Via Mijn Klarna heb je een volledig overzicht van de factuur of de betaling.
Ja, dat klopt. Sommige artikelen kunnen alleen met iDeal of Creditcard worden betaald. E-vouchers zijn bijvoorbeeld alleen met iDEAL te betalen. Daarnaast is betalen in termijnen pas mogelijk bij aankopen boven de € 250.-. Betalen in termijnen is helaas niet mogelijk op de mobiele website. Het maximum bedrag voor Klarna bestellingen is € 1500.-.
Wil je een cadeaukaart in onze webshop gebruiken? Dan kun je in de stap 'betalen' de bestelling met een cadeaukaart afronden. Je kunt maximaal 5 cadeaukaarten per bestelling gebruiken. Als het saldo op de cadeaukaart onvoldoende is, kan de betaling verder worden gedaan met een andere betaalmethode. Dan kun je maximaal 4 cadeaukaarten en een aanvullende betaalmethode gebruiken. De cadeaukaart dient wel voorzien te zijn van een veiligheidscode. Deze veiligheidscode staat vermeld onder de kraslaag achterop de kaart.
Let op: het is niet mogelijk om marketplace-producten te betalen met een cadeaukaart.
Sinds 1 juni 2016 worden er geen VVV-bonnen meer geaccepteerd bij de MediaMarkt.
Ja, in onze winkels kan je contant betalen. Reserveer een product online en kies voor ‘betalen in de winkel’ of kom langs om je bestelling te plaatsen.
Nee, in de webshop is het niet mogelijk om met een zakelijke of buitenlandse creditcard te betalen. Wij verzoeken je een andere betaalmethode te gebruiken. Voor zakelijke bestellingen kun je ook contact opnemen met onze afdeling business to business: [email protected] of 010-2076323.
Betaalmogelijkheden
Wanneer je in de webshop een bestelling plaatst, kun je uit de volgende betaalmethoden kiezen:
- iDEAL
- PayPal
- Cadeaukaart (e-voucher). Let op: het is niet mogelijk om marketplace-producten te betalen met een cadeaukaart
- Creditcard (Visa, Mastercard en American Express)
- Betalen bij ophalen
- Achteraf betalen (Klarna)
Jouw creditcardmaatschappij heeft mogelijk geen autorisatie gegeven om het bedrag van jouw rekening af te schrijven om één van onderstaande redenen:
- de bestedingslimiet van jouw rekening is bereikt;
- je hebt een verkeerd type creditcard, een verkeerd nummer of een verkeerde vervaldatum geselecteerd toen je wilde betalen;
- er stonden streepjes of spaties in het rekeningnummer, die niet werden herkend;
- de transactie is niet door jou bevestigd met een handtekening, waardoor de bank een standaardveiligheidsmaatregel heeft genomen en de transactie heeft geweigerd;
- je hebt de kaart nog maar kort in gebruik en je hebt hem nog niet geactiveerd.
Mocht geen van bovenstaande oorzaken voor jou van toepassing zijn, dan raden wij je aan om contact op te nemen met jouw creditcardmaatschappij of om de aankoop met een ander betaalmiddel te voldoen.
Nee, in de webshop is het niet mogelijk om met een zakelijke of buitenlandse creditcard te betalen. Wij verzoeken je een andere betaalmethode te gebruiken. Voor zakelijke bestellingen kun je ook contact opnemen met onze afdeling business to business: [email protected] of 010-2076323.
Nee, je kan bij MediaMarkt niet betalen in termijnen.
Ja, in onze winkels kan je contant betalen. Reserveer een product online en kies voor ‘betalen in de winkel’ of kom langs om je bestelling te plaatsen.
Achteraf betalen
Ja, dit kan via onze betaalpartner Klarna. Bij aankopen tot een bedrag van € 1500.- kun je kiezen om het product achteraf te betalen. Je kunt met vragen over bijvoorbeeld een betaling of een afgekeurde bestelling terecht bij Klarna.
Zodra wij de bestelling verzenden, ontvang je per e-mail een digitale factuur van Klarna. Je hebt vervolgens 30 dagen de tijd om te betalen. De betalingsgegevens kun je terugvinden op de digitale factuur. Via Mijn Klarna heb je een volledig overzicht van de factuur of de betaling.
Klarna bepaalt op diverse manieren wat het te besteden bedrag mag zijn. Koop je voor het eerst iets via Klarna dan kan het te besteden bedrag lager liggen dan het product kost.
Klarna voert voor alle bestellingen een check uit. Je kunt natuurlijk ook voor een andere betaalmethode kiezen, zoals iDEAL, PayPal en Visa of Mastercard.
Voor vragen over de achteraf betaling of een afgekeurde bestelling via Klarna, kun je contact opnemen met Klarna via 020-8082852 of de chat via klarna.nl/klantenservice. Klarna is van maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 17.00 uur bereikbaar. Meer informatie vind je hier.
Ja, dat klopt. Sommige artikelen kunnen alleen met iDeal of Creditcard worden betaald. E-vouchers zijn bijvoorbeeld alleen met iDEAL te betalen. Daarnaast is betalen in termijnen pas mogelijk bij aankopen boven de € 250.-. Betalen in termijnen is helaas niet mogelijk op de mobiele website. Het maximum bedrag voor Klarna bestellingen is € 1500.-.
Cadeaukaarten
Wil je een cadeaukaart in onze webshop gebruiken? Dan kun je in de stap 'betalen' de bestelling met een cadeaukaart afronden. Je kunt maximaal 5 cadeaukaarten per bestelling gebruiken. Als het saldo op de cadeaukaart onvoldoende is, kan de betaling verder worden gedaan met een andere betaalmethode. Dan kun je maximaal 4 cadeaukaarten en een aanvullende betaalmethode gebruiken. De cadeaukaart dient wel voorzien te zijn van een veiligheidscode. Deze veiligheidscode staat vermeld onder de kraslaag achterop de kaart.
Let op: het is niet mogelijk om marketplace-producten te betalen met een cadeaukaart.
Dit probleem kan een aantal redenen hebben:
- Er staan geen (positief) saldo op de cadeaukaart. Hierkun je het saldo controleren.
- De cadeaukaart is nooit opgewaardeerd of geactiveerd.
- Mocht er een ander probleem zijn of kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op.
- Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Je kunt het saldo van jouw cadeaukaart opvragen in een van onze winkels. Ook kun je het saldo online controleren op onze Cadeaukaart-pagina.
Alleen cadeaukaarten die in Nederland zijn gekocht, kunnen worden uitgegeven in onze webshop en in één van onze winkels.
Nee, de cadeaukaarten worden na betaling direct geproduceerd en verzonden. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om na de betaling de order nog te annuleren.
Cadeaukaarten kunnen niet voor contant geld worden ingewisseld. Bij een retourzending van een bestelling die (deels) met cadeaukaarten is betaald, wordt het restitutiebedrag ook in cadeaukaartsaldo terugbetaald.
Sinds 1 juni 2016 worden er geen VVV-bonnen meer geaccepteerd bij de MediaMarkt.
Actiecodes
Als je een actiecode hebt, kun je deze als volgt inwisselen bij aankoop van een product:
- Je plaatst de producten die je wilt kopen in jouw winkelmand
- Daarna klik je op de button 'Betalen'
- In stap 1 (Winkelwagen) vul je links onderin de balk jouw actiecode in
- Daarna klik je op de button 'Inwisselen'
- Je controleert of de actiecode geaccepteerd is en of het juiste bedrag van de aankoopprijs afgetrokken is
- Je doorloopt het bestelproces verder zoals normaal
Wij verzoeken je om contact op te nemen met onze klantenservice, zodat we je kunnen helpen met een passende oplossing.
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Global refund
Iedereen die woonachtig is buiten de Europese Unie kan in Nederland de btw terugvorderen op alle aankopen.
Voorwaarden:
- De btw is 21% van het nettobedrag, dus 17,36% (=21/121) van het verkoopbedrag. De restitutie is 17,36% minus administratiekosten.
- De totale aankopen (inclusief btw) bedragen minimaal €50,- op één dag in één winkel.
- Binnen 3 maanden na de maand van aankoop dient de Global Refund Cheque afgestempeld te zijn door de douane, in het land waar de Europese Unie wordt verlaten.
De 3 stappen naar btw-teruggave zijn:
- In de winkel: doe je aankopen in een winkel met het Tax Free Shopping-logo. Besteed minimaal € 50.- op één dag in één winkel en vraag om een Global Refund Cheque.
- Bij de douane: bij het verlaten van de Europese Unie dient de Global Refund Cheque afgestempeld te worden door de douane. Hiervoor ga je vóór het inchecken met de aankopen, Global Refund Cheque(s), kassabon(nen), ticket en paspoort naar de douane. De Global Refund Cheque wordt ter validatie afgestempeld.
- Uitbetaling: je kunt kiezen uit 4 uitbetalingsmogelijkheden:
- Directe controle & contante uitbetaling bij het Global Refund Cash Refund Office op Amsterdam Schiphol Airport: Global Refund Cash Refund Office in vertrekhal 3, achter check-in balie 22. Tevens kan je bij het Global Refund Cash Refund Office bij ABN AMRO Bank in lounge 2 terecht voor de controle en uitbetaling van cheques van handbagage items.
- Overmaking op creditcard
- Overmaking op Nederlandse bankrekening
- Bankcheque naar jouw huisadres: de Global Refund Cash Refund Offices op Amsterdam Schiphol Airport zijn geopend van 08.00-19.30 uur, 7 dagen per week.
Terugbetalingen
Ja, Indien jouw product aan de voorwaarden voor retour voldoet ontvang je het hele aankoopbedrag terug. Als je het product méér gebruikt dan nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wilt houden voldoet deze niet meer aan de voorwaarden en is het product minder waard geworden. Het kan echter zijn dat het product na aankoop minder waard is geworden doordat het product (licht) beschadigd is, er onderdelen ontbreken, etc. In deze gevallen zullen wij deze waardevermindering in rekening brengen.
Als het product niet (volledig) aan de retourvoorwaarden voldoet dan is het product minder waard. MediaMarkt zal dan ook extra kosten moeten maken om het product een tweede leven te geven. Een deel van deze totale kosten kan MediaMarkt als waardevermindering bij je in rekening brengen. De waardevermindering is afhankelijk van de staat waarin het geretourneerde product zich bevindt en kan variëren van 0 tot 100% van het aankoopbedrag.
MediaMarkt zal het product dat je wenst te retourneren beoordelen en een eventuele waardevermindering bepalen.
Zodra wij jouw bestelling hebben geannuleerd of wanneer we jouw bestelling in ons retourcentrum hebben verwerkt, zal de uitbetaling in gang worden gezet. Terugbetaling gebeurt altijd op dezelfde manier als waarop je voor het product hebt betaald. Hoe snel het geld op je rekening staat, hangt af van de betaalmethode:
- iDeal: 2-3 dagen
- Creditcard: 8 dagen
- Cadeaukaart/e-voucher: 8 dagen (het bedrag wordt op de oude cadeaukaart teruggestort)
- Betaling in de winkel: 14 dagen
- Achteraf betalen (Klarna): 14 dagen
Ben je jouw aankoopbon van een winkelaankoop verloren? Geen probleem! Neem contact met ons op zodat we een kopie van de aankoopbon kunnen opsturen.
Ben je jouw aankoopbon van een online aankoop kwijtgeraakt? Wanneer wij jouw bestelling hebben verzonden, ontvang je hier een verzendbevestiging van samen met de facuur. Wellicht kun je deze vinden in jouw (spam)mailbox. Is de aankoopbon hier niet te vinden? Neem dan contact met ons op.
Wist je dat wanneer je lid bent van de MediaMarkt Club, jouw aankoopbonnen online worden opgeslagen? In jouw eigen Clubomgeving kun je alle bonnen terugvinden en downloaden. Bekijk deze pagina voor meer informatie en join de Club!
Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 010-80 82 207.
Soms is het druk bij onze administratie, waardoor het wat langer kan duren. Heb je het bedrag na 7 werkdagen nog niet ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice.
Betalen als zakelijke klant
MediaMarkt biedt oplossingen op maat voor het midden- en kleinbedrijf (MKB) in Nederland. Als zakelijke klant van MediaMarkt profiteer je van een groot assortiment aan zakelijke producten en relevante services voor een aantrekkelijke prijs. Zo maak je gebruik van de nieuwste zakelijke laptops met beveiligingssoftware, passende tv-schermen en beamers voor vergaderruimtes of geïnstalleerde professionele koffiemachines voor bijvoorbeeld recepties. Via jouw accountmanager ontvang je snel en vrijblijvend een offerte, speciaal voor jouw bedrijf.
Is je minimale bestelwaarde € 1.000,- of minstens 3 producten dan verwelkomen we je graag als zakelijke klant.
De betaling van een zakelijke bestelling kan op meerdere manieren. Uiteraard kun je het bedrag direct betalen bij de bestelling. Maar als zakelijke klant bieden we je ook de mogelijkheid om op rekening te betalen. Jouw persoonlijke accountmanager vertelt je hier graag meer over.
Heb je (nog) geen productkeuze kunnen maken? Kies dan voor de zakelijke cadeaukaart van MediaMarkt.
Zakelijke klant worden? Neem vandaag nog contact met ons op. Dit kan telefonisch via 088 - 46 40 410 (alleen voor zakelijke klanten) of per e-mail ([email protected]). Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 17.30 uur.
Cashbackacties
Bekijk hier alle lopende cashback-acties bij MediaMarkt in één handig overzicht. Voor de beste cashback-korting ben je bij ons aan het juiste adres. We hebben namelijk geregeld cashbacks van grote merken zoals Samsung, LG en vele andere merken. En uiteraard voor uiteenlopende producten. Dus ben je op zoek naar een tv, tablet, printer of keukenmachine? Wellicht hebben we zo’n product nu in het geld-terug-aanbod.
Bij een cashback krijg je na aankoop een gedeelte van het aankoopbedrag terug. Een cashback actie loopt altijd via de fabrikant en niet via MediaMarkt.
Zolang de actie loopt, staat er op de productpagina meer informatie over de actie. Zo vind je daar de voorwaarden en de link naar het actieformulier of de website van de fabrikant. Hier staat precies omschreven hoe je je cashback of gratis product ontvangt. Je krijgt deze altijd ná je aankoop, nooit vooraf. Het duurt vaak een paar weken voordat je je gratis product ontvangt of het bedrag op je rekening hebt.
Als een product zowel een korting als cashback heeft, gelden beide acties. Bij een cashback krijg je achteraf geld terug van de fabrikant. Bij de kassa moet je dit bedrag dus eerst gewoon afrekenen.
Het antwoord op je vraag niet gevonden?
Wanneer je het antwoord op je vraag niet hebt kunnen vinden op deze pagina, kun je contact met ons opnemen via onderstaande opties: