De rollen van MediaMarkt en van onze partner
Onze partner is een professionele verkoper die via www.mediamarkt.nl verkoopt. Wat houdt dit precies in?
De belangrijkste verantwoordelijkheden van onze partner:
Biedt het product te koop aan op www.mediamarkt.nl;
Verpakt het product eventueel met pakbon na het ontvangen van een order;
Levert het product aan de klant;
Mailt de factuur op aanvraag;
Ontvangt en beoordeelt geretourneerde producten en handelt dit verder af;
Zorgt voor de uitvoering van de wettelijke garantie (bijv. reparatie of vervanging als het artikel niet goed is) en/of extra garantie.
De partner blijft altijd zelf verantwoordelijk voor bovenstaande taken.
De belangrijkste verantwoordelijkheden van MediaMarkt
zorgt dat jij via www.mediamarkt.nl kunt bestellen en betalen zoals je bij ons gewend bent
Gegevens en informatie over deze verkoper
MULTI-THERMIQUE, waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te 300 route de Certines, 01250, MONTAGNAT, ingeschreven in het handels- en vennootschapsregister van Bourg en Bresse onder nummer B 827 581 463 met een intracommunautair BTW-nummer FR 108 275 814 63. De website wordt gehost door SCALEWAY SAS, BP 438, 75366, PARIJS CEDEX 08, FRANKRIJK. De publicatiedirecteur is de heer Alexis ROBIN. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice per e-mail op [email protected] per telefoon op 04.28.36.06.74 of per post op SUN CHAUFFAGE, service client, 300, route de Certines, 01250, MONTAGNAT.
- Wij verplichten ons hierbij om alleen producten en diensten aan te bieden die voldoen aan de toepasselijke bepalingen van de EU-wetgeving.
- ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN BEPAALDE INTERNETKOPERS 1) Toepassingsgebied De hierna beschreven algemene verkoopsvoorwaarden regelen alle contractuele relaties tussen de vereenvoudigde naamloze vennootschap MULTI-THERMIQUE (hierna “wij” of “ons” genoemd), met een maatschappelijk kapitaal van 75.000 euro, waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te 300 route de Certines, 01250, MONTAGNAT, ingeschreven in het handelsregister van Bourg en Bresse. 000 euro, met maatschappelijke zetel te 300 route de Certines, 01250, MONTAGNAT, ingeschreven in het handels- en ondernemingsregister van Bourg en Bresse onder nummer B 827 581 463, met intracommunautair BTW-nummer FR 108 275 814 63, en individuele klanten ouder dan 18 jaar en handelingsbekwaam (hierna “u”), die bestellingen plaatsen op de site www.sun-chauffage.com (hierna “de site”). U kunt contact opnemen met onze klantenservice per e-mail op [email protected] of per telefoon op 04.28.36.06.74 of per post op SUN CHAUFFAGE, Service Clientèle, 300, route de Certines, 01250, MONTAGNAT. In dit verband verklaart u dat u een natuurlijke persoon bent in de zin van het inleidende artikel van het consumentenwetboek en dat u niet handelt in het kader van uw commerciële, industriële, ambachtelijke, agrarische of vrije activiteit of voor rekening van een beroepsbeoefenaar. Het plaatsen van een bestelling op de website www.sun-chauffage.com impliceert de volledige aanvaarding van de algemene verkoopsvoorwaarden. We behouden ons het recht voor om deze algemene verkoopvoorwaarden op elk moment te wijzigen. Wij nodigen u daarom uit om de algemene verkoopvoorwaarden te lezen voordat u een bestelling plaatst, met dien verstande dat de algemene verkoopvoorwaarden die van toepassing zijn, de voorwaarden zijn die gelden op het moment dat de bestelling wordt geplaatst. 2) UW BESTELLING U plaatst een bestelling met betalingsverplichting overeenkomstig de bepalingen van artikel L 221-14 paragraaf 2 van het Franse Wetboek voor de Consument op de website www.sun-chauffage.com volgens de volgende procedure: - U kiest de artikelen die u wilt bestellen uit de producten die op de site worden gepresenteerd, beschreven in het Frans, dat u voldoende moet beheersen om de kenmerken van het gekochte product en de geschiktheid ervan voor uw behoeften volledig te begrijpen. Nadat u uw winkelmandje hebt aangemaakt, moet u zich identificeren door een account aan te maken met een e-mailadres en een wachtwoord die persoonlijk voor u zijn en vertrouwelijk moeten blijven. In deze context verbindt u zich ertoe om ons actuele, nauwkeurige en precieze informatie te bezorgen, zodat wij al onze contractuele verplichtingen kunnen nakomen. Als u onjuiste of onvolledige informatie verstrekt, kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld. Bovendien behouden wij ons in dit geval het recht voor om uw gebruikersaccount te verwijderen. U kunt op verzoek toegang krijgen tot uw persoonlijke gegevens, in overeenstemming met de bepalingen van paragraaf 11 met betrekking tot de verwerking van uw persoonlijke gegevens. - Zodra u uw gegevens hebt ingevoerd, kunt u overgaan tot betaling van uw bestelling door uw betaalmethode te kiezen: creditcard, Paypal, bankoverschrijving door te klikken op “Nu kopen”. Als de volledige betaling niet binnen 10 dagen na het plaatsen van je bestelling is ontvangen, wordt de bestelling als geannuleerd beschouwd. - Om maximale veiligheid te garanderen, worden betalingen voor bestellingen met VISA, MASTERCARD of PAYPAL beveiligd door het SSL-systeem (Secure Socket Layer), dat je persoonlijke gegevens codeert: kaartnummer, geldigheidsdatum en code. Dit garandeert de vertrouwelijkheid en integriteit van je gegevens wanneer je betaalt. Je kunt de veiligheid van de betaling controleren door in de adresbalk van je browser te controleren of het adres begint met “https”. - Zodra de volledige betaling is ontvangen, wordt de bestelling verwerkt. - Je ontvangt dan een overzicht van je aankopen, die je bestelling definitief valideert met een bevestigingsklik. In dit geval wordt geen enkel product teruggenomen, tenzij u gebruik maakt van uw herroepingsrecht zoals beschreven in paragraaf 7 van deze algemene verkoopvoorwaarden. 3) PRODUCTPRIJZEN De productprijzen op de site zijn in euro's en inclusief alle belastingen. Het btw-tarief dat op uw bestelling van toepassing is, is het tarief dat geldt op de dag dat uw bestelling definitief wordt gevalideerd. Elke wijziging van het toepasselijke btw-tarief vóór de definitieve validering van uw bestelling wordt onmiddellijk doorberekend in de prijs van het aangekochte product. De op de site vermelde prijzen zijn inclusief de ecobijdrage, die overeenkomt met de kosten voor de verwerking van afgedankte elektrische en elektronische apparatuur. Tenzij anders aangegeven, zijn de getoonde prijzen exclusief verzend- of leveringskosten of eventuele extra kosten in verband met een bepaald aspect van uw bestelling. De prijs die van toepassing is, is de prijs die geldt op het moment van validatie van uw bestelling, waarbij de site zich het recht voorbehoudt om de prijs van zijn producten op elk moment te wijzigen. Commerciële aanbiedingen (promoties, uitverkoop, selectie van de maand, speciale aanbiedingen, enz. De totale prijs van uw bestelling, inclusief eventuele kortingsbonnen, wordt vermeld in het overzicht van uw bestelling, dat u valideert voordat u tot betaling overgaat. 4) BETALEN VOOR JE BESTELLING U betaalt uw bestelling door een van de betaalmethoden te kiezen die op de site worden aangeboden. In dit verband verbindt u zich ertoe over de nodige machtigingen te beschikken om de gekozen betalingswijze te gebruiken. Bij betaling per bankkaart wordt uw bestelling definitief gevalideerd op de werkdag volgend op de datum van uw bestelling. Bij betaling per bankoverschrijving of Paypal-overschrijving vindt de validatie plaats op het moment dat het bedrag van de bestelling onherroepelijk op onze bankrekening is bijgeschreven. In geval van betaling per cheque, die vooraf schriftelijk is aanvaard door de Site, moet u de cheque betaalbaar stellen aan SUN CHAUFFAGE en opsturen naar het volgende adres: SUN CHAUFFAGE, Service Clients, 300, route de Certines, 01250, MONTAGNAT. De volledige betaling van uw bestelling moet uiterlijk op het moment van levering worden voldaan. De Site behoudt zich het recht voor om elke bestelling of levering op te schorten in geval van niet-betaling van het volledige bedrag van uw bestelling, weigering van toestemming tot betaling of weigering van de cheque door het betaalorgaan dat verantwoordelijk is voor het beheer van uw betaling. Hetzelfde geldt voor elke nieuwe bestelling van een klant die een eerdere bestelling niet volledig heeft betaald of voor wie een betalingsgeschil loopt. In het kader van de verificatie van de betaling van een bestelling, behouden wij ons het recht voor om u te vragen om elk bewijs dat nuttig kan zijn, in het bijzonder om uw identiteit en adres te verifiëren. Als u binnen 15 dagen na de leveringsdatum van uw bestelling de openstaande bedragen niet hebt betaald, wordt de verkoop automatisch geannuleerd, wat aanleiding kan geven tot de betaling van een schadevergoeding aan ons. 5) LEVERING VAN UW BESTELLING De levering gebeurt na validatie van uw bestelling en de volledige en beveiligde betaling van uw bestelling door dienstverleners die onafhankelijk zijn van de site, op het adres dat u hebt opgegeven toen u uw bestelling plaatste. De levering kan niet plaatsvinden in het weekend of op feestdagen. De levering omvat niet de montage van het apparaat, de terugzending van het oude apparaat of enige andere dienst. Alleen u of een bedrijf van uw keuze is verantwoordelijk voor de ingebruikname van het apparaat. Het is dus aan u om te beoordelen of de levering haalbaar is, zelfs voor massaproducten, met een vrachtwagen van 19 tot 38 ton. De leveringsplaats moet gemakkelijk toegankelijk zijn en geschikt zijn om het bestelde product in een vrije losplaats te ontvangen. Trappen, steile hellingen, trottoirs of een onstabiele ondergrond kunnen de levering van bepaalde producten belemmeren of verhinderen. Je wordt ook verzocht om de vervoerder vooraf op de hoogte te brengen van eventuele toegangscodes en informatie die nuttig kunnen zijn voor de correcte levering van het product (met name de toegangscode voor een woonwijk, doodlopende weg, werken in uitvoering, enz. De leveringskosten zijn voor jouw rekening, tenzij ze worden gedekt door onze site volgens de onderstaande schaal: Schaal van leveringskosten gebaseerd op het gewicht van het product, afgerond op de dichtstbijzijnde kilogram. Gewicht Prijs 0-4 kg €15 5-9 kg € 20 10-14 kg € 30 15-19 kg € 40 20-29 kg € 50 30-39 kg € 60 40-49 kg € 70 50-59 kg € 80 60-69 kg € 90 70-79 kg €100 80-89 kg €150 90 tot 99 kg € 190 100 tot 1000 kg Prijs per 100 kg € 230. Het bestelde artikel wordt afgeleverd aan de voordeur of, in het geval van een collectieve woning, aan de voet van het gebouw. Alleen de vervoerder is bevoegd om de meest geschikte plaats te bepalen om het bestelde product uit te laden en te verzenden. Het is niet nodig om het product naar een kamer in je huis te brengen, en dit gebeurt op verzoek van de bezorger. Je moet er dus voor zorgen dat je het product kunt vervoeren van de plaats van levering naar de plaats van montage. Houd er rekening mee dat een boiler meer dan 300 kg kan wegen. Niet-levering door gebrek aan informatie of onjuiste informatie is daarom uitsluitend uw verantwoordelijkheid. Als de feitelijke indeling van de leveringsplaats het lossen van de goederen fysiek verhindert, behoudt de vervoerder zich het recht voor om de levering te annuleren, waarbij de resterende kosten voor uw rekening zijn. Op het moment van levering kan de vervoerder om een identiteitsbewijs vragen om te controleren of de ontvanger van de levering de persoon is die de bestelling heeft geplaatst, tenzij je een andere persoon hebt gemachtigd om het product in ontvangst te nemen door dit vooraf schriftelijk aan de vervoerder te melden. Je wordt ervan op de hoogte gesteld dat de vervoerder slechts één keer naar het opgegeven adres komt tijdens het overeengekomen tijdsbestek. Als je afwezig bent, moet je het product ophalen bij het filiaal van de vervoerder of de kosten van een nieuwe levering betalen. In het geval van niet-ontvangst van een verzonden pakket, wordt door de site een verzoek ingediend bij de vervoerder, waarvan de retourtermijn varieert tussen twee en drie weken, afhankelijk van de dienstverlener. We kunnen de verzending van je bestelling opsplitsen als deze meerdere producten met verschillende levertijden bevat. Afhankelijk van het bestelde product kunnen er verschillende tarieven en levertijden gelden: Express, Normaal of Economy. Als de levering buiten het Franse vasteland moet plaatsvinden, verbindt u zich ertoe alle belastingen op de invoer van het product en de douanerechten vooraf te betalen. De Site kan dus niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet leveren als gevolg van het niet betalen van de verschuldigde belastingen in het land van bestemming van de bestelling. 6) CONFORMITEIT VAN UW BESTELLING Na ontvangst van uw bestelling en voordat de transporteur vertrekt, moet u elk pakket openen en persoonlijk de conformiteit en kwaliteit ervan controleren. Voordat u de leverings- of vervoersbon ondertekent, moet u uw eventuele voorbehoud nauwkeurig en leesbaar formuleren, met vermelding van de geconstateerde afwijkingen (beschadigd of defect product, afwijkende kleuren of afmetingen, ontbrekende onderdelen, enz.) Houd er rekening mee dat de woorden “onder voorbehoud van uitpakken” geen juridische waarde hebben. Als u een defect ontdekt, kunt u de levering van het product weigeren. In al deze gevallen kunt u contact opnemen met onze klantenservice per e-mail op [email protected], per telefoon op 04.28.36.06.74 of per post op SUN CHAUFFAGE, service client, 300, route de Certines, 01250, MONTAGNAT, om hen op de hoogte te stellen van de problemen die zich voordoen bij de levering van uw bestelling. Alleen de door ons gekozen vervoerder is bevoegd om het betreffende product terug te sturen. Wij betalen alleen de kosten voor het terugsturen van het product als de non-conformiteit van het product door ons is aangetoond en bevestigd na onderzoek van de bewijsstukken die u ons hebt toegestuurd. Als dit het geval is, kan het product opnieuw worden verzonden zolang de voorraad strekt. Voordat u het product voor het eerst gebruikt, raden wij u aan de instructies zorgvuldig door te lezen. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor schade veroorzaakt door gebruik van het product dat niet in overeenstemming is met de instructies in de handleiding. We vragen je ook om de nodige beschermings- en veiligheidsmaatregelen te nemen om ervoor te zorgen dat het product veilig wordt gebruikt. 7) UW HERROEPINGSRECHT Als particulier hebt u het recht om uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst van het product te annuleren, zonder dat u uw beslissing hoeft te rechtvaardigen. Voor uw volledige informatie en in toepassing van decreet nr. 2022-424 van 25 maart 2022, informeren wij u dat het e-mailadres van de dienstverlener is: [email protected]. Als u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht, kunt u het onderstaande modelformulier voor herroeping gebruiken: ****** SUN CHAUFFAGE Service Clients 300, route de Certines, 01250, MONTAGNAT. FRANCE Datum: XX/WW/KKKK, Plaats: JJJJJ Geachte heer/mevrouw Op 00/00/0000 heb ik het product XXXX met referentienummer YYYYY besteld op uw website Sun Chauffage. met referentienummer YYYY, dat op 00/00/0000 werd geleverd. Overeenkomstig artikel L 221-18 van de Franse consumentenwet, deel ik u hierbij mee dat ik gebruik wil maken van mijn herroepingsrecht met betrekking tot deze bestelling. Ik zal het product binnen 14 dagen terugsturen. Bedankt voor het terugbetalen van de prijs van mijn bestelling. Ik heb gemerkt dat het e-mailadres van de leverancier [email protected] is, Hoogachtend Datum en handtekening Achternaam, voornaam en adres van de consument ****** Wij willen u erop wijzen dat het simpelweg retourneren van het product zonder uitleg of het weigeren van de levering van het product niet voldoende is om uw herroepingsrecht duidelijk tot uitdrukking te brengen. Het is aan u om te bewijzen dat u gebruik heeft gemaakt van uw herroepingsrecht. Om het beheer van de terugzending van het bestelde product binnen 14 dagen na verzending van uw herroepingsbrief te vergemakkelijken en als u de organisatie van de terugzending van uw bestelling aan ons wilt toevertrouwen, nodigen wij u uit per e-mail contact op te nemen met onze klantenservice op [email protected] om een herroepingsnummer en het retouradres te verkrijgen, die variëren afhankelijk van de bestelde producten. We willen u erop wijzen dat als de site de terugzending van het product organiseert, u verantwoordelijk bent voor de retourkosten, die in mindering worden gebracht op het terugbetaalde bedrag. Deze kosten worden vastgesteld volgens de volgende schaal: Vervoerkosten volgens het gewicht van het product, naar boven afgerond op de volgende kilo. Gewicht Prijs 0-4 kg €15 5-9 kg € 20 10-14 kg € 30 15-19 kg € 40 20-29 kg € 50 30-39 kg € 60 40-49 kg € 70 50-59 kg € 80 60-69 kg € 90 70-79 kg €100 80-89 kg €150 90 tot 99 kg € 190 100 tot 1000 kg Prijs per 100 kg € 230. Als je hebt gekozen voor expreslevering, zijn eventuele extra kosten ten opzichte van standaardlevering voor jouw rekening. Je bestelling wordt terugbetaald binnen maximaal 14 dagen na ontvangst van het bestelde product. In dit verband moet het product compleet, in perfecte staat, in de originele verpakking, samen met alle accessoires, de gebruiksaanwijzing en de factuur naar ons worden teruggestuurd. Wij betalen je terug met dezelfde betaalwijze als waarmee je de bestelling hebt betaald. 8) UW GARANTIES U geniet twee wettelijke garanties, de conformiteitsgarantie en de garantie op verborgen gebreken en eventueel een commerciële garantie. Conformiteitsgarantie : Wij zijn aansprakelijk voor gebreken aan de conformiteit van het product onder de voorwaarden van artikel L 217-4 en volgende van de Franse consumentenwet, tenzij u op de hoogte was van het gebrek op het moment dat u de bestelling plaatste of als het gebrek het gevolg is van door u geleverde of toegevoegde materialen. Mits voorlegging van het aankoopbewijs (factuur, leveringsbon, enz.) beschikt u over een termijn van 2 jaar vanaf de datum van levering van het product om een beroep te doen op de wettelijke conformiteitsgarantie, die van toepassing is op gebreken die al bestonden op de datum van levering van het product, door per post of per e-mail contact met ons op te nemen op het volgende adres: [email protected]. U kunt kiezen tussen reparatie of vervanging van het niet-conforme product. Wij kunnen echter geen gevolg geven aan uw keuze als dit kosten met zich meebrengt die duidelijk niet in verhouding staan tot de andere voorgestelde methode, rekening houdend met de waarde van de goederen of de omvang van het defect. Als echter geen van de voorgestelde oplossingen binnen een maand na de klacht kan worden uitgevoerd, hebt u de mogelijkheid om een prijsvermindering of annulering van het contract te vragen. Annulering van het contract kan niet worden aanvaard als het gebrek aan overeenstemming van geringe betekenis is. Als u gebruikmaakt van de conformiteitsgarantie tijdens de herroepingstermijn van 14 dagen, wordt deze termijn onderbroken. De herroepingstermijn wordt berekend vanaf de datum van levering van een nieuw, conform product, ongeacht of het vervangen of gerepareerd is. Garantie op verborgen gebreken: In overeenstemming met artikelen 1641 en volgende van het Franse Burgerlijk Wetboek zijn wij gebonden aan een garantie tegen verborgen gebreken in het bestelde product, die geen betrekking kan hebben op gebreken die zichtbaar waren op het moment van levering van uw bestelling. In dit verband moet u aantonen dat het verborgen gebrek het verkochte artikel ongeschikt maakt voor het beoogde gebruik of het gebruik ervan aanzienlijk beperkt. Je moet binnen twee jaar na ontdekking van het verborgen gebrek actie ondernemen, met dien verstande dat deze garantie beperkt is tot een periode van vijf jaar vanaf de aankoopdatum. Als u binnen deze termijn het bewijs levert van het verborgen gebrek en van uw aankoop (factuur, leveringsbon, enz.), kunt u ervoor kiezen om af te zien van de verkoop of om de verkoopprijs te verlagen. Hiervoor kunt u per post of e-mail contact met ons opnemen via [email protected]. Commerciële garantie: Voor bepaalde producten kunt u ook gebruikmaken van een commerciële garantie, waarvan de voorwaarden zijn vastgelegd in een schriftelijk contract dat u wordt overhandigd. In dit geval moet u bewijzen dat u voldoet aan de voorwaarden om deze commerciële garantie van toepassing te laten zijn. 9) ONZE AANSPRAKELIJKHEID Wij zijn niet aansprakelijk als u verlies of schade lijdt die in strijd is met een of alle bepalingen van deze Algemene Verkoopvoorwaarden (AVV). Hetzelfde geldt als het niet of vertraagd nakomen van een van onze verplichtingen het gevolg is van overmacht of een onvoorziene en onoverkomelijke handeling van een derde partij bij het contract. In dit geval betekent overmacht elke externe, onvoorziene en onoverkomelijke gebeurtenis in de zin van artikel 1218 van het Franse Burgerlijk Wetboek. U wordt ervan op de hoogte gesteld dat de Site niet de fabrikant is van de aangeboden Producten, die volgens de regels van de kunst moeten worden geïnstalleerd, in normale omstandigheden moeten worden gebruikt en moeten worden onderhouden volgens de bepalingen in de gebruikershandleiding. Bovendien garandeert de Site de juistheid van de informatie die voor elk product wordt gepresenteerd. 10) EIGENDOMSVOORBEHOUD De op de Site bestelde producten blijven onze eigendom tot ze volledig betaald zijn. Niet-betaling kan leiden tot terugzending van de producten naar de Site op zijn kosten en risico. Deze clausule sluit niet uit dat het risico van verlies of beschadiging van de bestelde producten op u overgaat bij levering van de bestelling. 11) UW PERSOONLIJKE GEGEVENS Wanneer u onze website doorbladert en online producten koopt, informeren wij u, in overeenstemming met Verordening (EU) 2016/679, bekend als de Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR), dat wij in deze context persoonsgegevens over u verzamelen. Deze gegevens worden verzameld om de bestellingen die u op onze site hebt geplaatst te beheren, om onze diensten te verbeteren, om statistische studies uit te voeren en om bankfraude te bestrijden. De rechtsgrondslag voor de verwerking van uw gegevens is daarom, van geval tot geval, de uitvoering van uw koopcontract, een wettelijke verplichting, een legitiem belang van de site of uw toestemming. In het bijzonder verzamelen en verwerken we - gegevens die u verstrekt wanneer u uw account aanmaakt (e-mail, naam, voornaam, adres, telefoonnummer, enz.) - informatie met betrekking tot bestellingen die u hebt geplaatst (gekocht product, afleveradres, enz.) - informatie over uw betaalmethoden (creditcardnummer, geldigheidsdatum en cryptogram) via onze beveiligde betaalserviceprovider, - de informatie die u verstrekt wanneer u een beoordeling achterlaat op de site, - informatie die u verstrekt wanneer u een klacht behandelt, - verbindings- en navigatiegegevens op de site. We bewaren deze gegevens zo lang als nodig is om het beoogde doel te bereiken en vervolgens zo lang als nodig is om te voldoen aan onze wettelijke archiveringsverplichtingen, die overeenkomen met de duur van de toepasselijke verjaringstermijnen. Wij vestigen uw aandacht op het feit dat wanneer wij uw telefoonnummer verzamelen, wij u informeren over de mogelijkheid om u gratis in te schrijven op de “Bloctel”-lijst om geen ongevraagde professionele oproepen meer te ontvangen, direct online op het volgende adres: www.bloctel.gouv.fr. Sommige van de verzamelde gegevens worden ook doorgegeven aan de vervoerder om de levering van uw bestelling te garanderen. De site kan ook bepaalde gegevens doorgeven in overeenstemming met een reglementaire of wettelijke bepaling of op verzoek van de gerechtelijke autoriteiten in het kader van een lopend informatief of gerechtelijk onderzoek. Bepaalde gegevens kunnen ook worden doorgegeven aan onze advocaten en verzekeraars in het geval van een gerechtelijke actie tegen ons of in het geval van een claim. In het bijzonder hebt u het recht om de volgende diensten van ons te ontvangen: - bevestiging dat uw persoonsgegevens al dan niet door ons worden verwerkt en toegang tot die gegevens, - rectificatie van onjuiste of onvolledige gegevens, - verwijdering van uw gegevens als er geen legitieme of wettelijke reden is om ze te bewaren. U kunt er te allen tijde voor zorgen dat de persoonlijke gegevens die wij bewaren up-to-date zijn of uw rechten doen gelden door een e-mail te sturen naar onze Data Protection Officer (DPO) op het volgende adres: [email protected]. Of door te schrijven naar het volgende adres SUN CHAUFFAGE, functionaris voor gegevensbescherming Klantenservice, 300, route de Certines, 01250, MONTAGNAT. Ga voor meer informatie over uw rechten naar de website van de CNIL: www.cnil.fr, rubriek “Uw rechten begrijpen”. Wij vestigen uw aandacht op het feit dat de overdracht van gegevens via internet nooit absoluut veilig is en dat elke overdracht van gegevens op eigen risico gebeurt. Wij verzoeken u uw computerapparatuur te beschermen voordat u verbinding maakt, de verbinding te verbreken en uw browser af te sluiten aan het einde van uw sessie. 12) COOKIEBEHEER Een cookie is een tracker die op uw terminal wordt geplaatst en gelezen wanneer u bijvoorbeeld websites bezoekt. Wanneer u zich aanmeldt, wordt u geïnformeerd over het gebruik van cookies door onze site en hebt u de mogelijkheid om het gebruik van cookies door onze site te accepteren of te weigeren. U kunt ook op elk moment van gedachten veranderen, met name door de instellingen van uw browser te wijzigen. De site gebruikt momenteel twee soorten cookies: - Functionele cookies, die de kwaliteit van uw browsen op de site verbeteren, met name door uw voorkeuren te onthouden wanneer u de site bezoekt. - Cookies voor verkeersanalyse, die worden gebruikt om verkeersstatistieken op te stellen om de functionaliteit van de site te optimaliseren. In deze context maakt onze site gebruik van de “Google Analytics-oplossing”, waarmee informatie kan worden verzameld zonder dat individuele gebruikers persoonlijk door Google worden geïdentificeerd. In overeenstemming met regel n°2020-092 van de CNIL in haar aanbeveling van 17 september 2020 is de maximale geldigheidsduur van uw toestemming voor het plaatsen van een cookie 13 maanden vanaf de eerste plaatsing van de cookie op uw terminal. Zodra deze periode is verstreken, kan uw toestemming opnieuw worden gevraagd. 13) GESCHILLENBESLECHTING EN BEMIDDELING In geval van een geschil naar aanleiding van een bestelling op onze site, kunt u een schriftelijke klacht met vermelding van uw bestelnummer per e-mail sturen naar het volgende adres [email protected] of ons schrijven op het volgende adres: SUN CHAUFFAGE, Service Clients, 300, route de Certines, 01250, MONTAGNAT. Als u niet tevreden bent met het antwoord van onze klantenservice, heeft ons bedrijf een bemiddelingsdienst voor consumenten opgericht in overeenstemming met de bepalingen van de artikelen L 616-1 en R 616-1 van de Franse consumentenwetgeving. De door ons gekozen bemiddelingsdienst is: SAS CNPM - MÉDIATION - CONSOMMATION. In geval van een geschil kunt u uw claim indienen op de site van deze bemiddelaar: http://cnpm-mediation-consommation.eu of per post naar CNPM - BEMIDDELING - VERBRUIK 27, avenue de la Libération - 42400 SAINT-CHAMOND. Zodra uw klacht is doorverwezen naar de bemiddelaar, wordt u geïnformeerd over de ontvankelijkheid van uw verzoek. Wij nemen dan de kosten van de bemiddeling voor onze rekening, die 90 dagen duurt. Deze periode kan worden verlengd als het geschil complex blijkt te zijn. Als onderdeel van het bemiddelingsproces kunt u worden bijgestaan door een advocaat of een beroep doen op de diensten van een deskundige. In deze gevallen moet je voor de diensten van deze mensen betalen. De door de bemiddelaar voorgestelde oplossing is niet bindend voor de partijen, die altijd de mogelijkheid hebben om de bemiddeling te beëindigen. Tot slot willen we u informeren dat u gebruik kunt maken van het Europese platform voor onlinegeschillenbeslechting (ODR), dat beschikbaar is gesteld door de Europese Commissie, om online aankopen veiliger te maken door toegang te bieden tot instrumenten voor geschillenbeslechting. Hiertoe bieden wij u de hyperlink naar dit platform (OS): https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&Ing=FR 14) toepasselijk recht en jurisdictie Op deze Algemene Verkoopvoorwaarden is het Franse recht van toepassing. De taal van dit contract is Frans. Voor elk geschil met betrekking tot een op onze site geplaatste bestelling wordt een minnelijke schikking gezocht. Bij gebrek aan een minnelijke schikking zullen de partijen zich wenden tot het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering om de bevoegde Franse rechtbank te bepalen. Wettelijke informatie De website www.sun-chauffage.com wordt gepubliceerd door MULTI-THERMIQUE, een vereenvoudigde naamloze vennootschap met een maatschappelijk kapitaal van 75.000 euro, waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te 300 route de Certines, 01250, MONTAGNAT, ingeschreven in het handels- en vennootschapsregister van Bourg en Bresse onder nummer B 827 581 463 met een intracommunautair BTW-nummer FR 108 275 814 63. De website wordt gehost door SCALEWAY SAS, BP 438, 75366, PARIJS CEDEX 08, FRANKRIJK. De publicatiedirecteur is de heer Alexis ROBIN. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice per e-mail op [email protected] per telefoon op 04.28.36.06.74 of per post op SUN CHAUFFAGE, service client, 300, route de Certines, 01250, MONTAGNAT.
- Jouw contractuele partner voor de producten die jij via de online Marketplace koopt is de desbetreffende verkoper. Houd er rekening mee dat de respectieve verkoper de verantwoordelijke partij is met betrekking tot de wetgeving over gegevensbescherming en dat de gegevensbeschermingsinformatie van de respectieve verkoper van toepassing is op de verwerking van persoonsgegevens door de verkoper. https://www.mediamarkt.nl/nl/legal/privacyverklaring